Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Lydnad på Tierp

Av Eva - 24 januari 2008 07:15

Hej hopp!

Igår var Robn/Milla, jag och Tomas med jyckar på bilprovningensparkering och tränade med våra hundar. Lia har förstått att hon ska ligga med huvudet nere på platsliggningen, det är roligt att se för hon är verkligen koncentrerad på sin uppgift. Det var första gången Tomas testade detta utomhus.

Sickan hade klara koncentrations problem när han skulle träna mitt bland sina favorittjejer! Men lite lyckades vi få till mest lekte vi med bollen för att han skulle titta på mig och inte på flickorna.

Han fick ligga plats en stund med tikarna och det var SVÅRT dom luktar ju så gott Just dom här tikarna. (Faktiskt godare än köttbullar) Peppar peppar andra verkar han än så länge inte bry sig om.

Robin och Milla tränade på och dom hade vekligen fått till positionen över hösten.

/Eva

 
 
Ingen bild

Åsa & Ganto

24 januari 2008 10:02

Halloj, jag hoppas att jag kan komma med på någon av era kurser. Skulle vara otroligt roligt. Ni är inte bara duktiga på hund utan får även till en underbar stäming i männskogruppen. Helt underbart, om ni frågar mig.
Kramar till Er båda och Lycka till!!!!
från fam. Aura

 
Ingen bild

Eva

24 januari 2008 16:17

Tusen tack för dom orden Åsa Det värmer i hjärteroten Kram Tomas och Eva

 
Ingen bild

Ann-Sofie & Qurre

24 januari 2008 18:48

Tänk att jag inte är den enda som tycker att du är bästigast ; ))

PS: Så otroligt fint kort på Sickan. Snygg, snygg och snygg! DS

PS II: Ikväll gjorde Qurre sin första förlängning... *STOLT* Så nu är det Kung Qurre som gäller! Känns lite mer vuxet än Qurredutten... *fniss*

Kram från oss

 
Sinnica och Gizmo

Sinnica och Gizmo

24 januari 2008 19:21

Vem skulle INTE ha svårt att koncentrera sig bland så läckra tjejer!! Jag förstår Sickan :-)
Kram Sinna

http://www.123mindisa.se/sinnas

 
Ingen bild

Ann-Sofie & Kung Qurre

25 januari 2008 08:35

Snäll... Nä, jag är bara brutalt ärlig!

Kram igen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 31 december 2017 23:27

Årets sista minuter sitter jag och bloggar för fösta gången på två år :) Istället för att ha fest med våra goa vänner så sitter vi här Tomas och jag.   Men vi har käkat och druckit gott så det är inge synd om oss trots flunsan :) Planer för 2018 ...

Av Eva - 21 januari 2015 21:25

Jaha så lite händer i mitt liv just nu, när jag sitter här med armen i bandage, att ett kidnappat facebookkonto får mig irriterad :) Men skrutt samma, jag har en ny facebooksida nu, så den gamla får väl fara och flyga då :) Lite irriterande bara ...

Av Eva - 17 januari 2015 21:44

3/1-15 Bella och jag tävlar för ovanlighetens skull i lydnad. Kl II 179p och plac 1 inte illa Det bästa var ändå känslan på planen, vi var i samma bubbla, min Bella och jag och så roligt vi hade :) Nedan några kort som Jessica Johansson knäppt. V...

Av Eva - 9 november 2014 19:52

Frisbee har idag blivit uppflyttad till hkl rapport med 9,2 i snitt på lydnaden och fullt på rapporten 0 på budföringen. Bara Tierpare kvar efter rapporten. Elit vann Maria med bästa Storlus Blixtra, hkl vann Johnny med Ullhedens Yxi (uppflyttad) o...

Av Eva - 9 november 2014 19:28


Hummelns Förträffliga Felix har fått gå till hundhimlen pga OCD i flera leder Livet är bra orättvist ibland. Denna fina underbara tervpojke finns inte bland oss längre. Vi känner och sörjer med matte Eva och husse Håkan :'(     ...

Ovido - Quiz & Flashcards