Alla inlägg under februari 2008

Av Eva - 28 februari 2008 22:17

Jag har varit på Bokrean Jag älskar Bokrean önskar bara att jag hade mera pengar men jag behärskade mig och köpte bara en bok;-)

 Kallt brrr

Brukslydnadskursen gick riktigt bra så duktiga hundar och förare. Enskildaträningen gick också bra likaledes duktiga förare  med duktiga hundar.

Före så tränade Tomas och jag med våra hundar samtidigt! Oj oj oj vad det krävs mycket av mig för att hålla Sickans focus på mig och inte Lia. Men det gick riktigt bra! Jag är så stolt över både mig själv och min lilla kille. Vi tränade snabba starter från ligg och sitt. Vi lade en platsliggning. Trände lite ingångar med apporten svårt sa Sickan. Vi testade också att kypa lite lite men det kräver större koncentration från killens sida så det körde vi bara 3 repetioner. Men dom gick riktigt bra dom också. Det känns mer och mer som om vi kommit över den värsta störningekänsligheten nu peppar peppar...... Och så tränade vi fria följets vänstersvängar och ta mej tusan gick det inte att svänga vänster också Hurra!

God Natt/Eva

Av Eva - 28 februari 2008 17:06

Träning vid bilbesiktningen igår kväll.

Det var 6 st hundar med tillhörande förare som slöt upp.

Sickan jobbade riktigt bra. Vi hade faktiskt någonsorts samarbete fast det var nya hundar på plats.

Han har helt plötsligt börjat stoppa före musmattan. Springer nästan ända fram i full gallopp tvärvänder och tittar på mig, klicka nu då. OK dålig tajming från min sida naturligtvis. Jag har säkert klickat för "nästan framme" i mörkret. Men tillslut så fick jag honom att förstå att det var ända fram till musmattan som gäller. Vi använde musmattan till framåtsändandet och "rutan".

 Han fick ligga platsliggning en bit från de andra hundarna och det gick riktigt bra.
Vi tränade lite fjärrdirigering, det svåra är fortfarande att ställa sig från ligg men det börjar komma. Sitt, ligg gör han så snyggt.
Andra gången han får komma fram och jobba så går allt mycket bättre då kan han koncentrera sig min lille stolle.

Nu bär det iväg till klubben för enskild träning med två tjejer och sen brukslydnadskursen Ska bli jätte kul.

Ses/Eva

Av Eva - 25 februari 2008 19:18

Fy håle att banta på detta sätt känns rätt så överdrivet.

I två dagar har jag rensat kroppen med en strålande huvudvärk som belöning. Vad är det enda som trots magsjuka kan bota huvudvärk?

Kaffe! Visst är det förskräckligt att man ska vara så beroende. Inte Ipren inte migräntabletter nej Kaffe ;-)

Sickan, Fanta och Lia har sympatiserat med mig, de vill gärna dela säng med sjuka matte och pussa lite. Men inte Andros inte, det var ju inte husse som var sjuk ;-) Han har sin egen värld fantastiske Andros, först kommer Husse med stort H sen kommer Andros med stort A sen kommer ingenting...... sen kommer kanske matte med lite tur ;-)

God Natt från en något piggare Eva


Av Eva - 23 februari 2008 08:39

God Morgon! Påfruset i backen och plusgrader i luften och så sol!

Fanta Sickan och jag har varit på en morgonpromenad. Passade på att lära mig lite mer om nya kameran men oj vad invecklat det helt plötsligt har blivit att ta kort, men kul!

Så jag har väl ca 50 nya kort på Fanta och Sickan och ett eller max två som är något att ha ;-)

Nu ska E&T ha rapportintroduktion hela dagen.

Hej hopp/Eva

Av Eva - 20 februari 2008 20:04

Idag var vi ett gäng som tränade vi bilbesiktningen igen.
Sickan och jag tränade stå, saktagående, apportering och platsliggning.  Sickan skötte sig förträffligt med apporteringen. Det var första gången vi tränade med störning.

Också platsliggningen gick bra. Ståendet gick bra men är svårt tycker lill killen när bollen dinglar så frestande. Men hanfixar det.

Saktagåendet var för dåligt genomtänkt av mig, ska ha en bättre plan nästa gång.

Sen kom Robin med Lias syster Milla och då gick det inte att koncentrera sig längre för läckrare brud finns inte i Sickan ögon.

Jag passade på att kommendera Roin och Milla. Dom gick superfint De fick i läxa att träna på höger och vänstersvängar i krypet.

Hoppas nu att han kommer med på tävlingar i vår.

God natt Eva

Av Eva - 19 februari 2008 20:08

Idag har Sickan och Lia varit ute på gården och busat hela dagen.

När jag kom hem från jobbet så klickade vi lite apportering, skall och kryp. Det gick jätte bra med apporteringen, får bara vänta lite till med att lägga ner den på golvet för då vill han gärna "tassa" på apporten.

Skallet gick också bra vi är nu uppe i 4 skall med kommando.
Krypet blev bara tok till att börja med. Han har så brottom att göra allt rätt samtidigt men efter en stund så kunde han nosa på pekpinnen vid mitt ben vid sidan och sträcka sig framåt mot pinnen när vi tränade nos mot näsa sas, längre än så var det liksom ingen ide att gå.

God Natt/Eva

Av Eva - 18 februari 2008 20:09

Robin Milla, Tomas Lia, Mats Lotus, Sickan och jag tränade lydnad vid TBK nu ikväll.

Det gick riktigt bra för alla hundarna.

Lia låg en så fin platsliggning med huvudet nere mellan frambenen. Hon verkar må bra av att ha fått denna extra koncentration att tänka på.

Sickan och jag tränade lite fritt följ gick väl si så där svårt med strörningen av de andra hundarna.
Men sen så tränade vi stabilitet och snabba starter och det fungerar så bra på pojken Kul! Han älskar ju sin boll med snöre så är det bara att stå/sitta/ligga still för att få springa i fullt ös efter den så är det helt OK enligt Sickan

/Ha de Eva


Av Eva - 17 februari 2008 20:20

Sökträning/Kurs med Marie, Nina, Jill och Emma. Tomas höll som vanligt i trådarna.

Daphne har blivit en riktig sökhund, hon är jätteduktig! Och Emma är inte lite kaxig ;-)

Ninas Ester är också jättemotiverad på klickersöket även om hon testar lite nosning ibland när det blir för svårt. Men hon löser sin uppgift fint efter tankepausen.
Jill kämpar på med Zorro som är i värsta åldern nu 2 år hane ;-) Nosa pissa jobba håhåjaja: Men när han jobbar då gör han det SÅ bra! Och Jill är så duktig trots att hon har världens förkylning och feber så hängde hon med på kursen 10p till dig Jill.

Maries Alice skötte sig superbra idag! Men hon lyckades få in den fasta rullen i munnen en gång på väg till figuranten trots att Marie trodde att hon bundit upp den så det inte skulle gå. Men BC snabb som blixten ;-)

Sickan Strålande Sickan ! Slarvade med att ta med sig rullen in till mig idag förövrigt skötte han sig kanon. Så andra omgången det var hans tur så körde vi bara korta rena markeringsövningar på honom och det blev riktigt bra. Jag ska se om jag kan göra något åt slangbitarna så att dom inte halkar ur munnen på honom så lätt.

 I morgon är det jobb dags igen. Jag har ett förslag: Jobbveckan blir 2 dagar helgen 5 dagar OK?

/God nattEva

Ovido - Quiz & Flashcards