Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Eva - 1 januari 2008 15:23

Emma Petri Tomas och jag lade spår åt varandras hundar. Emma och jag lade varsitt kort spår åt Sickan och Daphne. Sickan fick ett sidopåsläpp och han har det helt naturligt, liksom bara flyterpå rakt fram tills han hittar spåret (vi har ju inte gjort så djupa påsläpp än, idag ca 15 m, men jag tror nästan han skulle gå rakt ut hur långt som helst ;-)

Han nöp spåret åt rätt håll igen och så bar det iväg. Han tog upp och lekte med alla fyra apporterna! Hurra vad du är bra Sickan!
Alla hundarna skötte sig bra på spåret, Legato hade lite problem på vissa ställen men det ordnade sig. Också Lia fick en riktig utmaning av Petri med div svårigheter som hon klurade på och löste.

Vi körde upppletande i skyttevärnsrutan. Sickan fick plocka in fyra föremål näsan på från början och full fart in men oj oj vad det "jamslas" med dom mjuka grejerna.

Sen körde Emma och jag sök med våra vovvar. Petri och Tomas var figgar.

Idag körde vi för första gången med gömda figgar och liten liten retning om det behövdes. Sickan hade verkligen anammat klickersöket för han visste precis vad han skulle göra mellan figuranterna så att säga. Så fort jag ropade in honom så var han fullt fokucerad ut på andra sidan KUL!!!

Det är kul att träna hund!

/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards