Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Eva - 30 januari 2008 21:28

Idag gick det riktigt bra! Jag Tomas och Emma tränade med våra hundar vid bilprovningen i Tierp vid 18.00 Jag tyckte att det gick jätte bra med Sickan ikväll.

Sickan och jag körde först lite spontan ligg sitt och stanna sen lade jag på kommandona och se så bra det blev ;-)
Vi körde lite fritt följ med kampen som belöning och det köpte han fint då gick det att koncentrera sig trots andra i närheten.
Sen tränade jag lite skallmarkeringar med Sickan medan Tomas tränade med Lia och det gick jätte bra det också.
Han fick ligga lite platsliggning bredvid flickorna och visst är det svårt att ligga still. Idag hade han det största problemet med att ligga kvar precis när jag gick ifrån honom, då ville han följa med. När jag väl fick honom att förstå att godiset inte kommer förrän jag kommer tillbaks så låg han ganska länge alldeles stilla med huvudet i backen (en bonus sen Tomas lärde lia ligga så) nästan 30 s. faktiskt ;-)) Mitt mål om en lydnadsetta i vår känns ganska långt borta just nu. Men det ska gå vem har sagt att vi måste ta ett första pris (eller pris överhuvudtaget)?????
Idag lyfte Sickan på benet för första gången när han var på promenad med Tomas utan Andros. Han hade tittat sig om flera gånger (Tomas tolkade det till att han kollade om inte Andros ocskå var med) sen så lyfte han på benet lite lite och kissade 6 gånger Mammas stora kille! ;-)
Man kan väl säga att han är lite sen i utvecklingen min pojke ;-) Eller hårt hållen?

God natt och sov gott/Eva


Ovido - Quiz & Flashcards