Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Eva - 26 januari 2008 21:27

Mia Emma jag och Tomas var vid klubben och tränade lite uppletande och lydnad.

Uppletandet gjorde Sickan jätte bra, fina raka skick han slog av lite i vind längs ut men det tycker jag är ok. Plockade in tre föremål varav två som inte varken Tomas eller jag rört. Det fjärde gjorde jag en rakt skick träning på Mia. Han var så duktig min kille och visste precis vad han skulle göra och näsan på kopplad.

De andra hundarna hade faktiskt lite problem, alla fyra. Det var inte lätt i rutan och alldeles vindstilla mellan varven.

Sen så var det lydnadsträning och det gick inte alls bra för Sickan och mig han bara tittade efter Tomas, slängde liksom ett getöga på honom med täta mellanrum. Ytterst irriterande. Så vi avslutade detta och beslutade oss för att träna utan husse och lia ens i närheten tills det sitter lite bättre allt dvs när?

Lia gjorde jätte fint framåtsändande idag. Också Emmas Daphne börjar förså poängen med denna övning. Legato gick jätte fint fritt följ med Emma och Bosco bara trippar bredvid sin matte.

Bosco 080126


Lia väntar på inkallningen


Emma och Daphne tränar fria följet


Sickan och jag efter uppletandet

Ovido - Quiz & Flashcards