Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Eva - 17 januari 2008 18:33

Min fantastiska hund har varit med husse i skogen idag och spårat, igen.

saxat från Lias dagbok:
"Jag hade lagt ett ca 500 m långt spår till Sickan med ganska många vinklar och varigerande terräng 90 min gammalt 4 st apporter.
Han spårade otroligt bra igen,lagom intensiv samt mycket nogrant,duktig kille trots att han är schäfer.
Sedan fick Sickan gå uppletande och om Lia hade dubbel turbo så hade nog sickan fått tiger balsam på sin enda pung kula,som han sprang.Det tog nog 2 min innan den näsan var på,men sedan plockade han in 3 st föremål.
Tror att det blev lite förväxling med söket så vi lär utarbeta en plan för hur singnalerna ska vara för Sickan."

Bästa hunden i världen min Sickan!!!



 

/ Eva

Ovido - Quiz & Flashcards