Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Eva - 5 mars 2008 08:12

T och jag var till klubben och tränade lite lydnad. Vi hade enskildträning med två tejer först jätteduktiga.

T hade bett mig om hjälp med Lias hopp då hon helt plötsligt fått för sig att hon skulle ta stöd på hindret?!
Det gick till slut att få henne över utan att ta i men det tog en liten stund att få henne att förstå vad det var som inte gav utdelning iform av älsklingskampen. Men tillslut så.

Sickan var hur duktig som helst, vi tränade på parkeringen och utan störning så fungerar det mesta inkl platsliggning. Ända tills det var dags för platsliggning med de andra hundarna. För se sådana dumheter ville han inte vara med om. Så fort jag vände ryggen till så satte han sig  upp den lille rackarn. Tillslut var jag mäkte irriterad och var tvungen att ta en paus och försöka igen på lite annan plats och då gick det bättre

På em var vi där igen och då tränade jag med störning och man kan ju lugnt säga att det blir lite skillnad. Men inte värre än att det fungerade då också.
T och Lia var till Lisa och tränade platsliggning med skott bl a och det hade fungerat alldeles utmärkt trots att T gick och gömde sig. Duktig flicka !
Hon fick en genomkörare på hela elitprogrammet och det mesta fungerade, krypet var lite högt bak och inkallningen snabb, jätte snabb, så första stannadet blev framme hos husse men andra försöket gick superbra.

Framåtsändandet blir nog bra efter rapporten just nu är saktagåendet lite lite för snabbt, men hon bryter av snyggt innan gruppen.

Hå hå jaja då bär det väl av till Uppsala på söndag iallafall.

God Morgon/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards