Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Spårträing

Av Eva - 12 maj 2011 20:44

Idag har vi spårat med Mammut och Bella.

Jag lade ett ca 150m långt spår till Mammut med 4 apporter, två pinnar och två godisburkar ca 35 minuter gammalt. Mammut tog upp spåret kanon, spårade på bra markerade hastigt första pinnen, Natta tog tillbaks honom och lekte med pinnen men sen så smet han iväg på spåret och fortsatte spåra så bra två 90 grders vinklar ua. Båda godisburkarna var ju hittar men pinnanrna får gärna någon annan ta med hem Tycker Mammut  

Natta hade lagt ett spår åt Bella på ca 400m med 4 apporter. 45 min liggtid.

Hon tar upp spåret kanon men så ser jag en massa snirslar och vill att hon ska gå där i stället,  Men när vi gått en bit mot Bellas vilja kommer vi på en boll med långt snöre som defenitivt inte är våran eller Nattas, då först begriper jag att vi går på någon annans spår och sabbar för dom. Jag lät Bella gå tillbaks till sitt spår som hon ville hela tiden (hur dum får man vara?!?!?!?) och då hittar vi både godisburkar och en pinne Vi korsar det andra spåret utan problem, lite kul att se att hon inte alls brydde sig om det spåret nu heller.

Hon spårade jätte bra ända tills sista 10 metrarna då hon vinklade av ut på en stig och sa att nu är spåret slut??? Jag selade av och gick tilbaks en bit i spåret och då hittade vi utgången på spåret men inte pinnen (tror Natta gömt den för oss! ;o)

Bästaste lilla Bellan som gör så gott hon kan fast hon har en sån knäpp matte inte lätt det här inte.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 31 december 2017 23:27

Årets sista minuter sitter jag och bloggar för fösta gången på två år :) Istället för att ha fest med våra goa vänner så sitter vi här Tomas och jag.   Men vi har käkat och druckit gott så det är inge synd om oss trots flunsan :) Planer för 2018 ...

Av Eva - 21 januari 2015 21:25

Jaha så lite händer i mitt liv just nu, när jag sitter här med armen i bandage, att ett kidnappat facebookkonto får mig irriterad :) Men skrutt samma, jag har en ny facebooksida nu, så den gamla får väl fara och flyga då :) Lite irriterande bara ...

Av Eva - 17 januari 2015 21:44

3/1-15 Bella och jag tävlar för ovanlighetens skull i lydnad. Kl II 179p och plac 1 inte illa Det bästa var ändå känslan på planen, vi var i samma bubbla, min Bella och jag och så roligt vi hade :) Nedan några kort som Jessica Johansson knäppt. V...

Av Eva - 9 november 2014 19:52

Frisbee har idag blivit uppflyttad till hkl rapport med 9,2 i snitt på lydnaden och fullt på rapporten 0 på budföringen. Bara Tierpare kvar efter rapporten. Elit vann Maria med bästa Storlus Blixtra, hkl vann Johnny med Ullhedens Yxi (uppflyttad) o...

Av Eva - 9 november 2014 19:28


Hummelns Förträffliga Felix har fått gå till hundhimlen pga OCD i flera leder Livet är bra orättvist ibland. Denna fina underbara tervpojke finns inte bland oss längre. Vi känner och sörjer med matte Eva och husse Håkan :'(     ...

Ovido - Quiz & Flashcards