Direktlänk till inlägg 17 april 2008

aj aj aj

Av Eva - 17 april 2008 20:43

Idag kunde det ha gott väldigt illa!

Sickan fastnade med underkäken virad i Lias halsband. Panik på båda hundarna. Lia hugger omkring sig och stryps av halsbandet, som vrids runt av en vilt skrikande Sickan, som panikslaget försöker ge sig för Lia.

Om Tomas och jag inte varit ute, så hade antagligen Lia dött och Sickans underkäke gått av.

Fy håle så snabbt det gick. Som tur var så kunde Tomas och jag hålla hundarna. När jag skulle springa in i garaget efter en kniv så kom Sickan på något mirakulöst sätt loss av sig själv.

ALDRIG MERA HALSBAND PÅ LEKANDE HUNDAR!!!


Lia är lite harklig i halsen Hoppas hon inte gått sönder

God Natt/Eva

 
 
Ingen bild

Maria

17 april 2008 23:19

Ja, halsband är ett nödvändigt ont. Tur att det gick bra och att ni var med!
Och du - glöm inte att gömma bollen innan du lägger dig;-) Åt - vem det nu var...;-)
Kram & Gonatt!

 
Carina

Carina

18 april 2008 07:27

Ojojoj...läskigt! Har också varit med om att en hund fastnat med tassen i en annans hunds halsband och kom inte loss, otäckt när dom får panik..

http://wwww.bloggagratis.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

18 april 2008 09:09

Huvvaligen så otrevligt! Tur ändå att det gick förhållandevis bra. Orm och halsband är två onda ting.

Har mailat dig uppgifterna. Hoppas de kom fram... ; ))

http://www.qurage.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa & Ganto

18 april 2008 20:56

Usch, usch, jag ryser. Tur att det gick bra. Fy så rädd jag skulle blivit. Skönt att både klarade sig helskinnade.
*Ler* Det kan bli fel med "älskling" ibland.
Hälsa "gubben" att jag saknar hans blogg. Nu har man ju ingen koll vad han och Lia pysslar med.
Sköt om Er alla, kramar från oss i fam.Aura

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 31 december 2017 23:27

Årets sista minuter sitter jag och bloggar för fösta gången på två år :) Istället för att ha fest med våra goa vänner så sitter vi här Tomas och jag.   Men vi har käkat och druckit gott så det är inge synd om oss trots flunsan :) Planer för 2018 ...

Av Eva - 21 januari 2015 21:25

Jaha så lite händer i mitt liv just nu, när jag sitter här med armen i bandage, att ett kidnappat facebookkonto får mig irriterad :) Men skrutt samma, jag har en ny facebooksida nu, så den gamla får väl fara och flyga då :) Lite irriterande bara ...

Av Eva - 17 januari 2015 21:44

3/1-15 Bella och jag tävlar för ovanlighetens skull i lydnad. Kl II 179p och plac 1 inte illa Det bästa var ändå känslan på planen, vi var i samma bubbla, min Bella och jag och så roligt vi hade :) Nedan några kort som Jessica Johansson knäppt. V...

Av Eva - 9 november 2014 19:52

Frisbee har idag blivit uppflyttad till hkl rapport med 9,2 i snitt på lydnaden och fullt på rapporten 0 på budföringen. Bara Tierpare kvar efter rapporten. Elit vann Maria med bästa Storlus Blixtra, hkl vann Johnny med Ullhedens Yxi (uppflyttad) o...

Av Eva - 9 november 2014 19:28


Hummelns Förträffliga Felix har fått gå till hundhimlen pga OCD i flera leder Livet är bra orättvist ibland. Denna fina underbara tervpojke finns inte bland oss längre. Vi känner och sörjer med matte Eva och husse Håkan :'(     ...

Ovido - Quiz & Flashcards