Alla inlägg den 12 april 2008

Av Eva - 12 april 2008 18:28

Hej hopp!

Idag har vi tränat lite sök igen. Emma, Jill, Nina och jag. Snälla Petri var med som figurant och så körde han en lång budföring med Legato rakt över alla spåren efter våra hundar och oss och det gick galant, full focus på uppgiften hos Leggan.

Hundarna gick jätte bra idag igen :-)

Jag sabbade lite för Sickan. För jag hade tagit med bollen, för att vid transporterna (utan figgar) ner till stigen ha honom under någon sorts kontroll, men det blev för mycket, han glömde helt bort vad han skulle göra, ett skick. Men det reparerade vi vid nästa och sen gick allt bra.
Vi körde bara en omgång idag för jag orkade inte mer och dom andra var också nöjda så.


Pappas begravning gick bra (kan man säga så?) Det var en borgelig begravning och fint men inte sentimentalt. Men visst var det många tårar ändå framförallt från ungarna och så mamma förstås. Hå hå jaja men nu så ska allt rulla på igen hoppas jag.

Det var kul att träffa lite Norska kusiner som man annars inte träffar så ofta (läs ungfär vart 15:de år) som barn träffades vi ganska ofta men inte nu längre.

/Eva


Ovido - Quiz & Flashcards