Alla inlägg den 13 april 2008

Av Eva - 13 april 2008 16:25

Idag har jag varit bara lat. Får väl skylla på förkylningen ;-)

Skönt med lata dagar. Äkta hälften har varit i Östhammar och haft utbildning. Ungarna utflugna på sitt håll, bara jag och hundarna hemma.


Så idag blev det intervallträning för Sickan (låter mycket bättre än pinnkastning i backe ;-)

Han tar i så in i vassen min kille när han springer.

Andros och Fanta var också med. För Fanta är det inte viktigt att hinna först till pinnen så hon sprang ungefär bara varannan gång.

 Andros, han gick omkring och "luktade på blommorna" och letade rådjursspår men som tur var så hittade han inga.

Som avslutning så lade jag kvar pinnen längst upp i backen tog alla hundarn med mig och gick ca 500m. Sen så fick dom springa ikapp tillbaks och leta efter pinnen. Sickan vann, dom andra lunkade lite bara, han öste så mycket det bara gick, för han ska vara först! Och sen tillbaks till mig också då ska han vara först.

Tror det är en bra egenskap för en rapporthund, skulle så gärna vilja köra igång lite rapportträning med honom snart, men än är det inte dags.

När vi kom hem så bara stod han ute i trädgården och ville absolut inte komma in i värmen den lille stackarn.

Hej svejs /Eva

Ovido - Quiz & Flashcards