Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Eva - 16 maj 2010 12:39

En gk och en bruten.

I går åkte Sickan och jag till Ockelbo och tävlade sök. Får säga att lydnaden gick över förväntan, han var nästan tyst fokucerad och bra. Platsen och budföringen kanon. Söket bra av Sickan sämre av mig, pga strul från min sida, Bl a tappat påviskoppel, så fick vi bara två figgar och betyge 6,5 så ingen uppflyttning. Men skit samma han och jag var sams och vänner hela dagen Härligt att känna så på tävling det behövde jag verkligen.  


Idag åkte vi till Gävle BK, men det kändes direkt när vi kom dit att vi inte var på samma planet Herr Sigvard och jag. Han var muttrig på de andra hundarna och stirrig rent allmänt. Han gjorde kanon plats och budföring men när vi skulle in på lydnaden så var det ljud på fria följet. När framförgåendet startade på samma vis och jag kände att jag började bli irriterad, så valde jag att kliva av planen för att inte förstöra vår avslappning/tystnads/förtroendeträning. Bra gjort av mig!  

Tror att Sickan var trött efter gårdagens koncentrationsprov, varken han eller jag är ju vana att tävla två dagar eftervarandra.

/Eva


Ovido - Quiz & Flashcards