Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Eva - 9 maj 2010 16:55

Idag har Sickan och jag kört två pass med avslappning före lek. Det tog lång tid idag, vi blev avbrutna av katten och sen kom husse hem. Men jag gav inte upp utan fortsatte lungt vidare och efter 25 min så slappnade han av och fick sin leksak. Mellan passen så dinglade vi med bollen och körde lite fritt följ utan kommando och han var nästan tyst, lite gnäll men då fick jag ju chansen att räkna 1,2 ,3 och 4 och sen belöna för att han var tyst med ett lungt bra och ögonkontakt, så det var bara bra. Jag gillar gnäll jag  


Vi har också spårat för första gången på väldigt länge, jag blev väldigt osäker på honom, för Tomas sa att där jag lagt spåret där hade spårkursen hållt till alldeles före mig. Så jag "tror" att han bytte spår och då selade jag av honom, gick en bit dit jag med säkerhet visste att jag gått och då hittade han en pinne fick sin boll och så gick vi till bilen. Men upptaget var då klockrent och två första pinnarna lika så Strålande Sickan  

Ovido - Quiz & Flashcards