Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Eva - 13 maj 2010 15:57

Lisa Jill och jag tränade sök med våra hundar. Vår träning har gett resultat.

Brio springer nu rakt dit Lisa pekar, Zorro kommer på inkallning och Sickan tycker att figgarna är kul  Hurra ibland går det bra!

/Eva


Av Eva - 13 maj 2010 08:41

Igår tränade vi avslappning igen. Denna gång i skogen 30 minuter innan unge herrn gav upp   .

På kvällen drog vi till klubben för lite platsliggning med skott. Vi var den enda hunden som skulle ha skott så Herr Sigvard fick ligga ensam på planen med folk vid sidan som tränade. Han låg så lungt och fint Strålande Sickan!

Sen fick vi hjälp av Bosse med en budföring. Sickan ville sticka till skytten men en liten påminnelse från mottagaren så kom han på andra tankar och sprang som en raket till Bosse.

Efter det tränade vi lite avslappning mitt på planen också det gick kanon. Denna gång lade jag godis framför honom och så lekte vi som attan efteråt med godisjakt och kel.

Tror på den här metoden. Jag tränade apportering och så lätt det är när jag har klart för mig hur jag ska agera när det kommer pip. Bara vänta, räkna till fyra när han är tyst,  belöna med ögonen och skicka iväg honom på apportering. Då är han tyst?!?! Häftigt!

Goa goa Sickan    

/Eva 

Ovido - Quiz & Flashcards