Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Eva - 5 maj 2010 19:54

Jo för då får jag möjlighet att belöna när han är tyst, en stilla flört från min sida blir belönningen för en hund som kan vara tyst i 4 s.

Lisa Lena och jag har varit med våra gnälljyckar till Eva Bodfält för att se om hon kan göra underverk. Och tips och ideér fick vi med oss hem.

Så nu ska Sickan, Brio och Banjo lära sig att slappna av för att få leka .............

Inte lätt för herr Sigvard (inte för nån av våra hundar)inte men det ska gå.

Idag körde vi första träningspasset och han har aldrig skällt och låtit så mycket någongång, men efter en evighet, kanske 10 min så gav han upp och slappnade av och se då fick han varsågod och leken var i full gång. Vi upprepade detta en gång till, denna gång gick det lite snabbare.

Tur att vi har varandra som kan peppa och stötta när det känns oändligt.

 Sen så tränade vi lite"förbudstränng" positivt, dvs kongen är min! Är han lugn, tyst, snäll och tittar på mig så får han först en blick och bra, sen ett varsågod och så leker vi som bara attan. Riktigt kul träning med det krävs att man tycker om ljud. Och numera gillar jag ljud!

  Men nu får det bli lite varmare ute snart brrrr/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards