Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Eva - 7 mars 2009 19:01

Idag startade vi upp en ny valp/unghundskurs. 9 st ivriga unga hundar med mattar och hussar dök upp på klubben. Kul, ska bli spännande att se hur dom utvecklas alltid lika kul med unga hundar och optimistiska förare.

Efter kursen så tränade Mia och jag lite "klickeri" igen. Läxan är så gott som klar hos både Bosco och Sickan visst kan det bli bättre men den är nog ok redan nu (hoppas jag :-)) Kom just ihåg att vi ska presentera en shapingövning också ops det hade jag förträngt men vi ska väl hitta på något snart.

Sen så tränade vi krypet både Sickan/jag och Bosco/Mia. Det är inte lätt både Mia och jag har hundar som svarar på ALLT vi gör dvs allt fel och allt rätt vi gör och eftersom varken Mia eller jag är perfekta ;-) så blir det lite som det blir. Men Mia kikade på mig och Sickan och slog fast att det är väldigt viktigt för Sickan att jag gör lika varje gång jag levererar belöningen. Mellan sickans framben ska den komma nu när jag sitter på knä framför honom. Då håller han sig lugn och samlad och jag med :-)

Mia och Bosco fortsätter med positionstränngen i krypet och det går framåt:-)

Håll tummar och tår för morgondagen! Jag har konfererat med Tomas och jag ska inte diska honom om jag inte måste hihi

God natt /Eva

Ovido - Quiz & Flashcards