Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Eva - 14 mars 2009 14:50

Hej hopp!

Idag efter valpkursen så var det åter igen dax för mig och Sickan att träna lite lydnad tillsammans med Mia och Bosco.

Det går framåt. Idag var Sickan så het så tillslut bet han big i handen (av misstag)för att få sin boll. Men han var ganska tyst ändå trots att han var så het. Mia tränade lite kryp med honom och Mias lugna läggning är jätte bra för Sickan. Roligt för mig att stå bredvid och se att han faktiskt kan krypa med rätt teknik :-), vi tränade också fria följet, där är det starterna som framkallar lite ljud hos unge herrn men vi jobbar på det.

Mia och Bosco tränade på fjärren lite kryp och så fick jag se hur fint dom fått till positionen i fria följet Kul!

Jag funderade lite på varför Sickan hade så svårt att vara tyst idag vid uppbindningen, jag hade rastat honom innan vi började träna. Men när vi kommer hem så kissar jättelänge så fort han kommer ur bilen + att han på en gång springer iväg och bajsar. Ja det är inte lätt att vara hund, men ställer upp på träningen gör han ändå både kiss och pruttnödig, min lilla Strålande Stjärna Sickan/Eva

Av Eva - 14 mars 2009 08:33

En av dessa vackra flickor ska snart anlända i Tierp

Nejdå inte hos mig utan hos syrran, men jag vill också ha. Två killar är inte tingade i kullen så är du sugen på en liten svarting hör av dig till Kennel Donatrix i Finland (hon pratar svenska).

Ha det gott/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards