Alla inlägg den 16 december 2007

Av Eva - 16 december 2007 16:10

Idag har vi varit flitiga med tränandet. Lena, Tomas, Emma, Robin, Petri och jag var i Marma skogen och tränade.

Först lade vi spår åt varandra.

Sen så körde vi uppletande i en 30x50ruta.

Sickan och jag började. Första skicket gick kanon, näsan på direkt och tog ett föremål nära mig. Sen var han lite svår att få ut, men han flöt på och plockade in fyra föremål, Duktig kille.

Banjo skötte sig som vanligt kanon. Daphne skötte sig också bra. Legato var tveksam första skicket men sen så blev det bättre när han kom på vad han skulle göra. Millan sprang och sprang och sprang och sprang och ibland hittade hon ett föremål, hon ville hålla sig längst ut i rutan och springa för det är kul! Lia skötte sig bra men var ovanligt sansad, efter löp?

 Sen så var det spårens tur.

Sickan gjorde ett kanonupptag spårade utmärkt till första apporten och sen så var vi borta. Undrar om han är lite extra känslig just nu för han ville sticka iväg efter första apporten men jag tog tillbaks honom och sen så fanns det inget spår utan han gick rakt fram bara??? Jag selade av och gick tillbaks till bilarna vi hittade en pinne på vägen tillbaks och det var skoj tyckte Sickan. De andra hundarna hade spårat superbra idag allihop Kul!

Sist körde Emma och jag lite klickersök, vi körde 8 skick i 2 omgångar och våra vovvar skötte det alldeles utmärkt. Dom var lite nyfikna på några doftfläckar som dom andra hundarna lämnat efter sig annars jättebra.

Sickan kom ihåg vad det hela gick ut på fast det var så länge sen han fick träna detta.

Hej hopp/Eva

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards