Alla inlägg den 14 december 2007

Av Eva - 14 december 2007 15:48

Idag när jag kom hem från jobbet så var det fortfarande lite ljust ute så då passade jag på att träna lite med Sickan.

Vi gick ut i skogsbacken utanför och tränade lite uppletande.

4 föremål i en mycket smal ruta för att träna raka skicka och ingångar.

Sickan fick sitta uppbunden en bit ifrån medan jag lade ut föremålen.

Sen så chansade jag med att ge riktningsanvisning, nu missade jag lite med vinden så han sprang visserligen rakt ut men missade de tre första föremålen och tog det sista först. Men det var ju mitt fel skulle ha tänkt på vindförhållandena bättre. Men de tre nästa skickan gick som en dans Hurra vad du är bra Strålande Sickan rakt ut nöp föremålet vände som en raket och rakt till mig (han slafsar och tuggar på förmålen men det tränar vi separat, snart ;-)

Efter uppletandet så tränade vi saktagående med föremål utlagt och sist lite skall träning. Saktagåendet gick så bra i koppel att jag testade utan men se då förstod unge herrn ingenting alls ? Men det kommer. Skal gick också så bra så jag frestades att sätta ihop det med sitt, och det gick väl hyfsat i allafall han sitter still men har svårare att skälla då. Men det kommer också inga problem

Over and out/EvaSickan

Av Eva - 14 december 2007 07:29

I går var jag lat efter jobbet (igen, det är motigt när det är mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem igen) så jag tänkte klicka Sickan inomhus. Summering att klicka en glad oaktiverad schäferpojke inomhus utan föregående fysisk aktivitet är ingen bra idé.


/Eva

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards