Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Eva - 5 augusti 2009 20:53

Vi har varit i Ljustjärn i 4 underbara dagar ....................:-)

Vi har tränat lite hund bl a rapport två dagar i rad med båda hundarna.

Lia fick första gången en grudsträcka på ca 400 meter och därefter förlängning på 150m + 100m (hon hade varit i fodertunnan och tjuvat mat så vi kunde inte anstränga henne så mycket) vi har tränat på framföringar och gjort hela tränigen mer tävlingsmässig och det svarar hon bra på.

Andra dagen fick hon en grudsträcka på ca 800m och två förlängningar á 250m ca hon har skött sig perfekt på träningarna.

Strålande Sickan har varit strålande vad annars ;-)? Han fick första dagen en grundsträcka på 400m och en förlängning på 150 m och han klarade detta galant. Vi tränade framföringar och uppbindning i 5 min, det går så bra som om han aldrig gjort annat :-) Och tyst är han fortfarande :-)

Andra dagen så fick han en grundsträcka på ca 500m och förlängning på ca 200m som vinklade av en stig och upp för en backe, när Sickan kom fram där så hade han gjort en cirkel för att ta upp spåret och så full fart framåt till husse. Jag förlängde min station också ca 50m då han kom in på gamla A stannade han till och tittade sig omkring satte nosen i backen och rusade till mig. Men efter det så ville han inte lämna mig. Nu får det vara nog, sa Sickan ska matte försvinna då vill inte jag vara med ;-) Så 4:de skicket kom Tomas tillbaks så att Sickan hörde honom och då var det fullt ös igen. Duktig pojke!

Vi gjorde det helt enkelt för svårt för honom, bedrar sig lite på att han är vuxen och allt har gått som på räls hittills.God natt /Eva

Ovido - Quiz & Flashcards