Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Eva - 6 maj 2009 18:53

Igår spårade Tomas och jag med våra hundar. Sickan gjorde ett klockrent sidopåsläpp! Sen spårade han med fullfart och hittade alla pinnar och löste alla svårigheter utan minsta problem. Tack för det min Strålande Sickan!

Lia var lite slarvig i blötan. Tomas tycker att Lia spårar bättre när det är riktigt svåra förhållanden, det verkar som om ho tycker att det är alldeles för lätt, när det är blött och då blir hon lite slarvig. Men också hon fixade det hon skulle. Duktig flicka!


Idag har Lisa/Brio och jag/Sickan tränat lydnad på klubben. Vi var duktiga och fokuserade alla fyra ;-) Jag började lite smått nosa på hkl momenten som framåtsändandet och inkallning med ställandet och det gick riktigt bra så långt. Hoppet är lite kruxigt med Sickan för han tar i på tillbakavägen och det hjälper inte att öka avståndet för han har ingen avståndsbedömning min vovve. Sen körde jag igenom klickerläxan och det tar sig. Lite sheiping av kryp hann jag också med.

Lisa och Brio tränade kryp, positioner i apporteringen och inkallning med ställande.

Idag var våra hundar ovanligt tysta kan det bero på att vi började med uppletande och att det var varmt ute? :-)

Hej svejs /Eva

Ovido - Quiz & Flashcards