Alla inlägg under maj 2009

Av Eva - 26 maj 2009 21:37

eller kul lek på appellplanen. Så roligt han tycker det är att träna min Sickan Han vill absolut inte gå av appellplanen. Jag har fått förstärka att hoppa in i bilen, jätte mycket, för att överhuvudtaget få med honom hem :-)


Idag hoppade han 6 gånger över hindret och bara ett islag så statistiken blir bättre ;-)

Fick ett svårt problem från klickerikursen ska lägga upp en individuell  träningsmålplanering hå hå ja ja Det ligger liksom inte för mig, jag inproviserar i allt jag gör................

Men det är nog bra att träna sig i detta så jag ska göra ett allvarligt försök att skriva en träningsplan/mål

Ha det gott/Eva


Av Eva - 25 maj 2009 21:41

Sickan och jag tränade lydnad idag efter fortsättningskursen.

Vi har börjat träna framåtsändandet lite mer seriöst nu. Galopp till musmattan och så saktagående därifrån jadå det ska nog gå vägen....:-)

Lite kryp hann vi träna och några hopp, men poletten har inte trillat ner, fortfarande slår han i hindret 2 av 3 hopp :-(


/Eva

Av Eva - 24 maj 2009 21:46

Mia Lena och Jag, tränade lite lydnad idag på klubben.

Sickan och jag tränade på kommendering(inte bry sig om tävlingsledaren utan koncentrera sig på matte), krypet, hoppet (inte slå i) och klickerläxan, började också testa lite på framåtsändandet. Galopp till musmattan inga problem och saktagåendet efter är riktigt hyfsat med tanke på att vi tränat det så lite. Har inte satt ihop det utan kör delarna var för sig.

/Eva



Av Eva - 23 maj 2009 22:08

I går spårade Tomas och jag med våra hundar. Spåren var ca 2,5 timme gamla. Båda hundarna var förvånansvärt slarviga men dom gjorde vad dom skulle trots allt. För första gången valde Sickan att gå bakspår?!?, jag tilllät honom att gå ca två meter innan jag stoppade linan och han fick själv lösa problemet genom att vända och spåra åt rätt håll. Det gjorde han och sen så spårade vi på.


Idag var vi till Östervåla och spårade med Lena Lisa och Mia.

Lisa tränade påsläpp, Lena testade hur Banjo skulle reagera på klurigheter. Boscos spår lade jag och då blev det hit och dit men Mia ville ha det så och Bosco löste sina problem galant.

Sickans spår hade Mia lagt. Återigen gör Sickan ett bra upptag bestämmer sig för rätt håll och så tuffar vi iväg. Ett ställe på slutet hade Mia gått lite vilse så hon nästan bara nästan korsade spåret men det var inga problem för Sickan han skötte sig bra, hittade alla apporter och kamptrasan på slutet Strålande Sickan!

Medan vi väntade på spåren gjorde vi uppletande och alla hundarna skötte sig mycket bra.

Efter spåret så var det dags för lydnad. Sickan och jag tränade på att fokusera på matte fast andra pratar bredvid oss. Om jag tittar rakt fram så går det riktigt bra. Jag körde också igenom klickeriläxan och så krypet och jag tycker nog att jagkan vara jätte nöjd med min Sickan efter dagens övningar. Alla hundarna skötte sig jätte bra idag.

På kvällningen gick Natta och jag på promenad med Fanta och Sickan och det var så skönt ute ikväll igen Härligt med vår!

God natt/Eva

Av Eva - 20 maj 2009 22:04

Klickerläxan tränades idag av Mia/Bosco och mig/Strålande Sickan.

(Med tanke på omständigheterna så) är våra pojkar fantastiskt duktiga! Så de så! ;o)

/Eva


Av Eva - 20 maj 2009 08:51

Så härligt väder det var i går kväll. Alldeles lagom svensk vår, ljummet i luften, inga mygg och sol. Då är det härligt att träna hund och bara vara människa (och hund).

Tomas och jag tränade våra hundar efter valpkursen, Kl 20:30 lungt och skönt och folktomt på klubben.

Jag har fått ett litet problem med Sickan, han tar i hindret när han hoppar, hopp efter hopp utan belöning, men det går bra ändå för han får ju röra på sig ;-)

Jag bad Tomas om hjälp och så fort Tomas tittade så flög han över hindret utan minsta tusch i hindret ?!? 3 ggr. Då slutade vi träna hopp och hoppas att husse är med nästa gång också :o)

Jag vågar nästan inte skriva detta men krypet tar sig .....

Dags att åka till jobbet

/Eva



Av Eva - 17 maj 2009 19:07

Duktiga hundar Zorro, Brio, Nova och Sickan!

Idag tränade vi i grusgropen. Sickan fick ett tomslag med figge på tillbakavägen men se den upptäckte han inte för han gjorde ett så snyggt framslag och missade naturligtvis figgen som låg där jag skickat honom från början :-) Ibland är jag inte så smart tro´t eller ej....;-)

Sen tog han två heldolda figgar utan problem snygga skick hade vi idag också. Sen försökte vi igen med en figge nära denna gång efter ett påvis där den ena figgen höll kvar Sickan hos sig lite extra så lade sig Lisa så att han skulle passera henne på vägen tillbaks till mig. Sickan sprang rakt förbi Lisa, ut till mig på stigen vänder tillbaks som om - Oj då jag glömde viss nåt där ute ?!? Tar rullen hos Lisa och lite förbryllad så tänker han springa utåt till Jill med rullen, men då ropar jag och han kommer in och sen gör han ett strålande påvis på Lisa Duktig kille! Avslutar med ett bra skick på Ida och ett grunt på Jill. Strålande Sickan!

Igår tränade vi lite klickeri och det går mycket bättre nu när jag inte har tävlingsnerver som pressar :-)

Sov gott/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards