Alla inlägg under juni 2009

Av Eva - 30 juni 2009 21:46

30+ och mygg! Glatt humör och valpkurs. Därefter lydnadsräning med Lia, Sickan och Brio.

Vi tränade först höger, vänster och kon, sen fick vi kommendering på fria följet och hjälp med lite kryp.

Sen tog jag tag i hoppet, Lisa lade ut musmattan ca 10m bort och så fick han hoppa. Och när han väl förstod så tog han inte i. Vi avslutade med ett snyggt hopp med kommandon tjohoo!

Lisa och Brio fortsatte träna position och det går jätte bra, bara enstaka gången blir Brio för ivrig och kommer för långt fram. Krypa kan han snart, nu blev han lite hög men skuttandet har nästan upphört :-)

Tomas och Lia tränade lite framåtsändande och sen var det mcyket lek Hon ska börja löpa och är lite okoncentrerad tack vare detta.

God Natt/Eva och Co.

Av Eva - 29 juni 2009 22:02

Tomas och jag åkte till klubben för att träna lite lydnad med våra vovvar.

Sickan och jag tränade på "höger" "vänster" och springa till konen, vi tränade också på framåtsändandet men inte så seriöst, krypet står och stampar, stegförflyttningarna går bra förutom att backa för då blir det lite ljud. 

Tomas och Lia tränade framåtsändande och sen lekte dom och hade allmänt roligt på plan.

/Eva


Av Eva - 29 juni 2009 15:27

Jonny/Maria med Ässi, Gittan/Per med Vaidra och så vi med Lia tränade rapport i Marmaskogen i söndags morse kl 09.00 23 grader i skuggan Men innan vi var klara var det 30 grader i skuggan Ska sägas att det märktes på hundarna. Men dom var strålande duktiga ändå våra tappra hundar :-)

/Eva

Av Eva - 27 juni 2009 17:29

Lisa/Brio och jag/Sickan tränade lite lydnad på klubben. 
Sickan och jag körde kryp, framåtsändande, apporteringarna och kommendering på fria följet. Vi tränade också på att springa till konen (jag kunde inte riktigt besämma mig om jag vill ha honom bakom konen vänd mot mig eller framför konen vänd från mig så ja testade båda och beslutade mig för att jag vill ha honom att stanna framför) vi tränade också på höger och vänster till musmattan.

Allt gick i stort sett bra, lite probelm med krypet för han är övertygad om att jag vill att han ska rulla ner med höften och sas krypa med vänster ben under sig. Men vi får jobba på det så ska det nog bli bra så småningom.

Brio och Lisa tränade position i fria följet (han vill ligga steget före ;-)

Krypet som  blir bättre och bättre. Och att inte backa bakåt när han ska sätta sig med tungapporten också det har blivit så mycket bättre sen jag såg dom sist.

BÅDA HUNDARNA VAR i stort sett TYSTA HELA TRÄNINGEN IGENOM :-)

Tack för lite värme det gör susen

/Eva

Av Eva - 23 juni 2009 08:45

I söndags tränade Mia och jag lite lydnad med våra hundar. Framåtsändande på G med både Sickan och Bosco. Inkallningar släta, och så det där förbaskade krypet hå hå jaja men det ska gå och det kommer att gå, för det är på G ,det också så det så (pep talk!)

I måndags åkte jag hem från jobbet febrig och eländig men det går över snart.

/Host och nys/Eva

Av Eva - 20 juni 2009 18:27

Så roligt att äntligen träna rapport igen. Lia har ju inte sprungit en rapport sträcka sen vi tävlade tidigt i våras. Men hon skötte sig så bra, som om hon inte gjort annat sen dess. Hurra vad hon är bra.

Jonny och Maria med Ässi och Pär och Gittan med Vaidra var också med och hundarna skötte sig  i stort sett bra.

Efter att vi kört tikarna så fick Sickan komma ut och köra 4 sträckor (korta) men tjohoo vad det gick Fullt ös medvetslös. Tomas gjorde en liten förlängning som Sickan fick jobba med ordentligt men han gav inte upp utan redde upp svårigheten galant (på sin första sk seriösa rapportträning). Han var fullt motiverad och sprang så mcyket han kunde. Kul att se att han vill springa, Han var faktiskt tyst också !!!

/Eva

Av Eva - 17 juni 2009 19:41

Sickan och jag fortsätter med vår krypträning.

Med kongen i fickan blir han (för) exalterad endast ett fåtal repetioner går bra (inga 80% där inte ;-). Det går att avancera snabbare med den och han är villig att jobba hårt och länge för kongen.

Godis ja då blir det lugnare och tryggare men inte alls lika roligt enligt Sickan, det blir lite lagom.

Hå hå ja ja Det får nog bli utan kong ett tag för det passar mig som förare bättre.

/Eva


Av Eva - 14 juni 2009 18:56

Vi har haft elitspårstävlingar här i Tierp i två dagar. Mycket jobb och regn regn och så "rätt som det regna så kom det en skur" men det gick bra. Vi har duktiga, erfarna funktionärer denna gång med Lisa och Dennis i spetsen Tack ska ni ha för att ni återigen gjorde en så bra tävling.

Idag var jag skrivare åt en domare och alla vi på planen såg nog ut som dränkta vete vad..... för det regnade mycket, ibland hårt och så mycket igen ;-)

Tänk så duktiga hundarna var som fullföljde. Idag var det en rottis hane sp vann Viket fritt följ och vilken glädje och kontakt av den "klumpen" och hans duktiga förare. Kul!

Sickan och jag då, ja vi vilar oss i form...............

Tomas och Lia tävlade i lördags och det gick väl si så där 579p hon var het på lydnaden men hade fullt iskogen denna gång :-)

Nu är det dax att börja träna ... ;-)

God natt/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards