Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Lydnad

Av Eva - 10 augusti 2009 22:45

Hej hopp! Efter att i två dagar, fått förmånen att träna 10 st underbara, kunniga hundmänniskor och deras duktiga hundar, så blev jag så rysligt inspirerad, så jag tog mig i kragen och åkte upp till klubben i kväll. Trots att det var första arbetsdagen efter semestern och jag var så trött så trött.

Men tur var det för Sickan gick så bra, tycker att allt gick bra idag. Mia  hjälpte mig med apportering med dirigering och jag fick Ok.

Krypet har jag startat om med för att få in nytt kommando ord. Framåtsändande är si så där men klart på G, apporteringen (trä) tuggade han på lite grann den rackarn, hoppet 5 hopp på raken, utan att ta i trots att jag tvingar honom att hoppa rätt in i den nedåtgående solen och han knappt kan ha sett hindret ... jag är så duktig hundtränare ;-) stackars Sickan.... Inkallning med ställande har jag infört backa kommando på istället för ställande som jag inte får till ska testa detta ett tag och se hur det går...

Mia och Bosco dom tränade på krypet och lite annat och det går framåt med stora steg :-)

Platsliggning med lilla Udda (Anns malleflicka) och kraftiga störningar iform av rusande barn mitt framför hundarna. Då tyckte jag hundarna var duktiga för ungar är ju så spännande.

Efter träningen så tog vi en fika med Ann och Jessica och så fick vi pussa på lilla Hasta (Jessicas rottis bebis så söt)därefter gick Mia och jag en liten promenad med våra pojkar och dom är bästa polare kul att se två hundar som är så på samma våglängd liksom.

Sov gott /Eva

 
 
Lena o Atte

Lena o Atte

11 augusti 2009 08:47

Tack för Grattishälsningen!!! Svävar fortfarande på moln!!!!!
Vad flitig du är med träningen kul att det går bra!!!
Kram Lena o Atte

http://www.kiragarden.se

 
Mia

Mia

11 augusti 2009 09:29

Sån bra kväll. Tänkte på hemvägen,ja, kanske det går framåt i alla fall, kände mig riktigt glad. Responsen ,konstruktiva kritiken det är a och o när man tränar tillsammans. Tack Eva

http://boscosblogg.bloggsida.se

 
Ingen bild

Ida

12 augusti 2009 09:59

Tack för all hjälp vi fick på lägret, ni är så duktiga!!! Nu har vi fått inspiration för att träna på!:)

 
Ingen bild

Ann-Sofie & Kung Qurre

14 augusti 2009 23:09

Ja visst är vi underbara... Men du och Tomas är underbarast!

Kram igen då...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 31 december 2017 23:27

Årets sista minuter sitter jag och bloggar för fösta gången på två år :) Istället för att ha fest med våra goa vänner så sitter vi här Tomas och jag.   Men vi har käkat och druckit gott så det är inge synd om oss trots flunsan :) Planer för 2018 ...

Av Eva - 21 januari 2015 21:25

Jaha så lite händer i mitt liv just nu, när jag sitter här med armen i bandage, att ett kidnappat facebookkonto får mig irriterad :) Men skrutt samma, jag har en ny facebooksida nu, så den gamla får väl fara och flyga då :) Lite irriterande bara ...

Av Eva - 17 januari 2015 21:44

3/1-15 Bella och jag tävlar för ovanlighetens skull i lydnad. Kl II 179p och plac 1 inte illa Det bästa var ändå känslan på planen, vi var i samma bubbla, min Bella och jag och så roligt vi hade :) Nedan några kort som Jessica Johansson knäppt. V...

Av Eva - 9 november 2014 19:52

Frisbee har idag blivit uppflyttad till hkl rapport med 9,2 i snitt på lydnaden och fullt på rapporten 0 på budföringen. Bara Tierpare kvar efter rapporten. Elit vann Maria med bästa Storlus Blixtra, hkl vann Johnny med Ullhedens Yxi (uppflyttad) o...

Av Eva - 9 november 2014 19:28


Hummelns Förträffliga Felix har fått gå till hundhimlen pga OCD i flera leder Livet är bra orättvist ibland. Denna fina underbara tervpojke finns inte bland oss längre. Vi känner och sörjer med matte Eva och husse Håkan :'(     ...

Ovido - Quiz & Flashcards