Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Uppletande lydnadsträning

Av Eva - 20 april 2009 22:12

Sickan och jag har tränat uppletande och lydnad idag på klubben. Med oss var Ann-Marie och Nessie(?), Lisa och Brio och Mia och Bosco.

Först fikade vi så klart;-) Sen så körde vi uppletande, det är en fröjd att se så arbetsvilliga hundar i rutan, alla fyra. Lite tugg här och där men en härlig glädje i jobbet.

På det,var det budföring för Sickan och Nessie(heter hon så?)

Sen så var det lydnadsdags, jag hade lånat Nicoles kamera för att kunna filma lite. Det var nog en kick för både Mia och Lisa att se att deras hundar hade så bra position och var så fokucerade. Av någon anledning så tror man alltid att det är sämre än det är ??? Jag och Sickan blev också fimade under lite fritt följ och så nedläggande och det var ganska tillfredställande, långt ifrån perfekt men ganska bra ändå :-) Idag hade han lite svårt att fokucera på mig tills jag kom på vad det var som störde honom. Jo, jag hade lagt från mig västen med påfyllnadsgodis och annat på bänken och den måste han hålla reda på, det är ett litet aber hos min jycke att jag inte får lägga ifrån mig något på appellplanen för då är det hans uppgift (tror han) att hålla reda på grejerna. Min lilla Strålande stjärna Sickan!

God natt/ Eva

 
 
Ingen bild

Mia

21 april 2009 20:16

Halooo! Somnade lycklig i går kväll. Bra träning, och mysiga träningskamrater det slår ganska mycket. Du gör dig bra på film själv,ny karriär kanske? Bondbrud Ha det gott kram Mia

 
Ingen bild

Eva

21 april 2009 20:20

Hihi ja jag har ju nästan måtten fast i lite omvänd ordning om man säger, 90 90 60 nerifrån och upp och längden är det väl inget fel på?!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 31 december 2017 23:27

Årets sista minuter sitter jag och bloggar för fösta gången på två år :) Istället för att ha fest med våra goa vänner så sitter vi här Tomas och jag.   Men vi har käkat och druckit gott så det är inge synd om oss trots flunsan :) Planer för 2018 ...

Av Eva - 21 januari 2015 21:25

Jaha så lite händer i mitt liv just nu, när jag sitter här med armen i bandage, att ett kidnappat facebookkonto får mig irriterad :) Men skrutt samma, jag har en ny facebooksida nu, så den gamla får väl fara och flyga då :) Lite irriterande bara ...

Av Eva - 17 januari 2015 21:44

3/1-15 Bella och jag tävlar för ovanlighetens skull i lydnad. Kl II 179p och plac 1 inte illa Det bästa var ändå känslan på planen, vi var i samma bubbla, min Bella och jag och så roligt vi hade :) Nedan några kort som Jessica Johansson knäppt. V...

Av Eva - 9 november 2014 19:52

Frisbee har idag blivit uppflyttad till hkl rapport med 9,2 i snitt på lydnaden och fullt på rapporten 0 på budföringen. Bara Tierpare kvar efter rapporten. Elit vann Maria med bästa Storlus Blixtra, hkl vann Johnny med Ullhedens Yxi (uppflyttad) o...

Av Eva - 9 november 2014 19:28


Hummelns Förträffliga Felix har fått gå till hundhimlen pga OCD i flera leder Livet är bra orättvist ibland. Denna fina underbara tervpojke finns inte bland oss längre. Vi känner och sörjer med matte Eva och husse Håkan :'(     ...

Ovido - Quiz & Flashcards