Alla inlägg den 8 april 2009

Av Eva - 8 april 2009 21:50

Vi har tränat platsliggning med skott, Inga problem! Platsliggning utan skott, inga problem! Han är rysligt nyfiken på allt som händer omkring honom så någon elitlydnadsplatsliggning är det inte tal om men han ligger där han ligger, peppar peppar.

Sen så gjorde jag bort mig , skulle köra budföring. Gör alla vanliga procedurer och går ner med Sickan till startpunkten, Sickan markerar bara skytten hela tiden, jag försöker få honom att titta på mottagaren men icke. Jag chansar och skickar i alla fall, (han har gjort så förut och då har jag bett mottagaren ropa lite på honom och då har han genast ändrat fokus men på tävling så är det ju ingen som ropar, så....... )Klantig som jag är så säger jag Nej när han drar iväg mot skytten och snäll som SIckan är så vänder han tillbaks till mig, jag marshar på honom igen och han tar snällt sikte på skytten, Nej igen och stackarn vänder, jag går tillslut upp med honom till mottagaren nästan ända fram och då sticker han rätt. Sen så skickar vi honom några gånger mellan oss och då fungerar det bra. Men oj oj oj vad jag ångrar att jag började domdera med honom, Stackarn, kan ju inte bättre, inte hans fel att matte inte tränat ordentligt :-((

Efter ett tag så satte jag ut Tomas som skytt och Nina som mottagare och då sprang han precis som han skulle brydde sig inte ett dugg om Tomas hm hm

Stackars Sickan har det inte lätt med en sån matte hå hå jaja

Vi tränade lite kryp också och jag får säga att det i allafall går framåt.

God natt

/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards