Alla inlägg under januari 2012

Av Eva - 31 januari 2012 18:11

Ruben och jag lekte kurragömma idag  Här har han precis hittat mig  

På kvällningen fick vi åka till veterinären med både Lia och Sickan. Lia visade sig fått livmodersonflamation och Sickan stackarn hade ådragit sig en kraftig analsäcksinflamation Oj Oj Tur att vet Per finns Alltid lika trevligt att träffa fam Eksell   

  
Av Eva - 31 januari 2012 07:41

Första röntgade E-hunden blev Hummelns Edvard med ad 0 och hd A Stort Grattis till Åsa och Robert och till oss såklart

(Uch det är alltid lika nervöst)

   

  foto:Åsa

Av Eva - 29 januari 2012 16:13

 

  Husse tränar ögonkontakt, Sickan och Ruben tränar pinnkontakt   

Av Eva - 27 januari 2012 17:44

 Rygg"skott" Aj aj aj

Ja jag vet att jag inte ska gnälla Jag som bor ihop med en som har kronsika smärtor Men jag tycker lite synd om mig i alla fall så de så Aj

/Gnällmajan

 
Av Eva - 22 januari 2012 11:07

   

 
Av Eva - 21 januari 2012 17:22

"Mallemaffian och alla andra duktiga hundar" var inbjudna till Rokknö för lite träning idag.

Den nyaste medlemmen i mallemaffian Ruben fick ett knixigt roligt 600m spår av Robin, som han skötte suväeränt. Robin och Jill, som gick med på spåret, brydde han sig inte om överhuvudtaget. Zorro smet från Johan och  kom för att  hälsa på matte Jill mitt i spåret men det störde inte vår stjärna nämnvärt utan han fortsatte som om inget hänt   med Zorro i koppel bakom.

Lia spårade lite lugnare idag än vanligt, däremot så tyckte hon vildsvinsspåren var lite intressanta.

Uppletande skötte samtliga våra 4 hundar jättebra. Ruben har lite svårt med avlämnandet men klart jätte motiverad att leta och hämta. Han hade publik och gick fram och nosade av dom utan att gorma bara lite låg.

Bella fick också springa budföring  på Johnny och det var inga problem.

Sen körde jag lite lydnad med Bella på åkern ca 5 minuter för att hon inte kulle bli trött, skendräktig som hon är. Framförgående och linförigheten skötte hon bra.


I pausen fick Ruben vara med och strosa runt folket som satt på ryggsäckarna och tillslut så gick han fram och pussade på Petri för att få hans goda korv. Duktiga duktiga killen  



Av Eva - 21 januari 2012 10:47

Nu har vi haft Ruben i 2 dygn. Han finner sig väl i flocken mycket socialt klok när det gäller hundar men oj så osäker när det gäller människor. Karlar är det största problemet. Han skäller och gormar, inga nyp tendenser, utan han försöker komma undan, men nyfiken ändå. Han är mycket signalkänslig.

Ruben är en riktig fruntimmers hund den rackarn men oj vad vi älskar honom. Han är så så så älskvärd unge herrn. Skulle vilja döpa om honom till Emmet igen men det låter sig nog inte göras för han lystrar så bra på sitt namn Ruben.

   

Ovido - Quiz & Flashcards