Alla inlägg under december 2011

Av Eva - 27 december 2011 20:41

I kväll var vi till klubben och tränade lite lydnad. Det var längesen jag varit där. Bella och jag tränade på lydnadklass I momenten + framförgående och kryp.

Hon var tággad och pigg men tog fort slut.

Detta fick en förklaring när vi kom hem och Mammut, som var hemma hos oss, konstaterade att hon börjat löpa. Perfekt för kommande tävlingssäsong. Hon ska vara i högform till april  .

Nu får jag se till att ta det lungt med henne och inte frestas att träna för svåra saker när hon är skendräktig  

//Eva

Av Eva - 26 december 2011 15:57

Idag har vi kört annandagsrapport! 650m grundsträcka, 200m första förlängningen och 300m andra förlängningen.

Så kul och så duktiga hundar, några tyckte att dom kunde få julmat utan att springa alla sträckor men vad gör väl det dom är bäst i alla fall:)  

Bella skötte sig bra, jag kan inte låta bli att bli imponerad av vår lilla (högbenta) tjej. Hon fixar det trots lite svårigheter så kämpar hon på. Dunder hade Ida som mottagare idag och det var helt ok enligt Dunder. Huvudsaken att någon har hans kamp så springer han som en raket den goa hunden. Blixtra skötte sig också utomordentligr idag bara lite pip på A stationen. Tredje skicket var svårt för alla hundarna hade kommit in olika vägar till C stationen. Blixtra fick den svåra uppgiften att gå först, hon var jätte motiverad men hittar ínte spåret och kommer tillbaks men fixar det med lite hjälp av husse Jonny.  Fanny (rottis) fick för sig att man nog kan stanna och nosa lite på sträclan och då tyckte husse att det ska vi inte lära in så hon fick inte springa något fjärde skicka. Golden Ella tyckte att det här med rapport kan ni hålla på med så äter jag julmat och sover så länge, nåja hon sprang efter lite protester 3 skick,Vi ska inte var orättvisa. Glömde så när lilla vackra Gira (aussi) som var skendräktig på sitt 63:dje dygn och tyckte att:- jag valpar så springer ni. Ett skick ner till matte fick räcka för henne  .  

  Tack goa vänner för en bra träning igen.//Eva

Av Eva - 23 december 2011 19:44

                           

Av Eva - 17 december 2011 12:14

Idag har Robin och jag tränat spår och uppletande med våra duktiga hundar 

Idag var det unghundarna som fick visa sig på styva linan. Först Eros, ett kort spår ca 200m med bara en slutapport iform av jättekampen 

Sen fick Bella ett spår  ca 350m med övergångar och hundar på spåret :) Hon krånglar för första gången på upptaget, vill absolut ta bakspår, men eftersom jag bestämt att hon aldrig på träning ska få gå mer än 3 m bakspår så höll jag emot. Till slut så tog hon åt rätt håll och vi tuffade iväg, sträckt lina och bra fart hela spåret. Klockren på övergångarna (stigar som folk hade sprungit på efter jag lagt spåret) sen gick spåret på en stig, inga problem, vi fick möte av en herre med två dvärgschnausrar ;) men jag tog bara av Bella från spåret så dom fick gå förbi, sade spår och så tuffade vi på igen Hallå! Är hon bra eller är hon bra??! :)) (Ja, ja, jag vet högmod går före fall men jag kan väl få glädjas just nu ?!) Hon stannar till och luktar på en kissfläck efter hundarna men går iväg igen utan problem. Till slutet  

Sen fick Eros ett till spår, 2 timmar gammalt med många vinklar och apporter. Så bra han går oj oj oj han kan när husse vill, den lilla herrn. Missar inte en enda apport eller vinkel. Bra jobbat Robin och Eros  .

Milla och Sickan fick göra uppletande. Millan plockade in 5 föremål och Sickan plockade in 8. När vi tränat färdigt gick vi på en promenad med våra hundar.

Härlig hundfm//Eva

Av Eva - 3 december 2011 19:58

I torsdags fick jag äntligen .... ur vagnen och tränade lite lydnad med Bella och SIckan. Jag tränade framförgående och framåtsändande med båda, sitt kvar med Bella (som helt plötsligt har blivit ligg kvar i stället? ) och fria följet med båda. Bella svajar fortfarande i position men det blir bättre:)


Idag har vi tränat rapport igen med bästa Jill och Johan med Dunder.

Fösta skicket stannade Bella till men fortsatte, andra skicket gick hon iväg utan probelm och klockren förlängning i full fart, tredje skicket gick hon tvåa utan problem  och fjärde skicket först igen,jätte bra bara lite strul på sista biten av förlängningen då båda missade uppfarten ur grusgropen, hamnade nere i gropen och kände hussarna ovanför stupet men kunde inte ta sig upp. Inte för att Dunder inte försökte han hängde på stupkanten men kanade ner igen, 3 ggr tokstollen :)) Så målmedvetena och duktiga våra hundar//Eva.


Ovido - Quiz & Flashcards