Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Annandagsrapport

Av Eva - 26 december 2011 15:57

Idag har vi kört annandagsrapport! 650m grundsträcka, 200m första förlängningen och 300m andra förlängningen.

Så kul och så duktiga hundar, några tyckte att dom kunde få julmat utan att springa alla sträckor men vad gör väl det dom är bäst i alla fall:)  

Bella skötte sig bra, jag kan inte låta bli att bli imponerad av vår lilla (högbenta) tjej. Hon fixar det trots lite svårigheter så kämpar hon på. Dunder hade Ida som mottagare idag och det var helt ok enligt Dunder. Huvudsaken att någon har hans kamp så springer han som en raket den goa hunden. Blixtra skötte sig också utomordentligr idag bara lite pip på A stationen. Tredje skicket var svårt för alla hundarna hade kommit in olika vägar till C stationen. Blixtra fick den svåra uppgiften att gå först, hon var jätte motiverad men hittar ínte spåret och kommer tillbaks men fixar det med lite hjälp av husse Jonny.  Fanny (rottis) fick för sig att man nog kan stanna och nosa lite på sträclan och då tyckte husse att det ska vi inte lära in så hon fick inte springa något fjärde skicka. Golden Ella tyckte att det här med rapport kan ni hålla på med så äter jag julmat och sover så länge, nåja hon sprang efter lite protester 3 skick,Vi ska inte var orättvisa. Glömde så när lilla vackra Gira (aussi) som var skendräktig på sitt 63:dje dygn och tyckte att:- jag valpar så springer ni. Ett skick ner till matte fick räcka för henne  .  

  Tack goa vänner för en bra träning igen.//Eva

 
 
Ingen bild

Kerstin g

26 december 2011 16:45

Är lite avundsjuk på att Ni är så många som kan träna ihop !!!
Synd att vi bor så lååånngggt bort !

God fortsättning.....

 
Ingen bild

Jill

26 december 2011 18:11

Jätte kul träning idag!Dunder sov sött på örat rätt lång stund efteråt :)Våra hundar kändes rätt säkra på sin sak idag, så all vår träning verkar ha gett resultat även när andra hundar är med!

 
Ingen bild

Emma

26 december 2011 18:32

Haha, vad kan man säga om sin lilla vovve, hon jobbar inte i onödan...Ella och husse har nu smaskat ännu mera julmat och ligger och tar igen sig efter denna hårda dag :-)

 
Maria & Blixtra & Johnny

Maria & Blixtra & Johnny

26 december 2011 23:11

Tack för en härlig träning. Vi hörs till veckan!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 31 december 2017 23:27

Årets sista minuter sitter jag och bloggar för fösta gången på två år :) Istället för att ha fest med våra goa vänner så sitter vi här Tomas och jag.   Men vi har käkat och druckit gott så det är inge synd om oss trots flunsan :) Planer för 2018 ...

Av Eva - 21 januari 2015 21:25

Jaha så lite händer i mitt liv just nu, när jag sitter här med armen i bandage, att ett kidnappat facebookkonto får mig irriterad :) Men skrutt samma, jag har en ny facebooksida nu, så den gamla får väl fara och flyga då :) Lite irriterande bara ...

Av Eva - 17 januari 2015 21:44

3/1-15 Bella och jag tävlar för ovanlighetens skull i lydnad. Kl II 179p och plac 1 inte illa Det bästa var ändå känslan på planen, vi var i samma bubbla, min Bella och jag och så roligt vi hade :) Nedan några kort som Jessica Johansson knäppt. V...

Av Eva - 9 november 2014 19:52

Frisbee har idag blivit uppflyttad till hkl rapport med 9,2 i snitt på lydnaden och fullt på rapporten 0 på budföringen. Bara Tierpare kvar efter rapporten. Elit vann Maria med bästa Storlus Blixtra, hkl vann Johnny med Ullhedens Yxi (uppflyttad) o...

Av Eva - 9 november 2014 19:28


Hummelns Förträffliga Felix har fått gå till hundhimlen pga OCD i flera leder Livet är bra orättvist ibland. Denna fina underbara tervpojke finns inte bland oss längre. Vi känner och sörjer med matte Eva och husse Håkan :'(     ...

Ovido - Quiz & Flashcards