Alla inlägg under september 2009

Av Eva - 27 september 2009 21:36

Idag har vi varit i Enköping och tittat på skyddstävlingar och så har vi träffat Lena och Rune och deras goa mallar Atte och Fix. Alltid lika trevligt att träffa dom, ja både hundarna och förarna :-)

Vi tog då belutet att :

  

Här är han Lias blivande make Skrattande

Atle ett härligt krutpaket. Atle är tillgänglig och social enormt arbetsvillig. Kort sagt en härlig hund. Vi har älskat denna hund sen vi träffade honom första gången på ett SM, som liten valp. Sen har vi sett honom vid några tillfällen till och varit lika förälskade hela tiden. För att inte prata om hur nöjd hans ägare Lena Hjert är med honom hon fullkomligt strålar när hon pratar om sin Atte, inte gör det saken sämre att han vid endast 3 års ålder tävlar i hkl sök elit spår och skydds 2 cert och dessutom med 99% säkerhet är kvalad till Sm skydd 2010 med 711 i snitt.

Ses/Eva

Av Eva - 24 september 2009 18:39

Sickan och jag tog oss en cykeltur på kvällningen. Det hade precis börjat skymma och så många djur vi såg på åkrarna vi passerade. Bl a en älg som stilla betande tittade på oss och fortsatte beta?!?

Dom är inte rädda av sig men jagSkäms tyckte att den var lite läskigt nära, så vi cyklade vidare. Sickan trodde nog det var en häst för han brydde sig inte nämnvärt. Vi hann också se räv, rådjur och hare på vår tur. Vi kanske ska bli skogsmullar istället för hundfolk/hund.

Nu blir det te och macka i soffan

/Höres Eva

  

Av Eva - 21 september 2009 22:49

I lördags tog vi husvagnen och drog till .... Sala. En lite så där tävling med bakspår fullt på spåret sen var det lite andra små missar här och där Men 549p certp blev resultatet denna gång för Lia och Tomas.

Hur som haver det var trevligt, många glada skratt bland oss som lekte besservisser vid sidan om och otroligt härligt väder.

Nu har jag också avverkat den första dagen på jobbet och det gick bra

God natt/Eva

  



Av Eva - 17 september 2009 15:04

Vilken underbar höst det varit hittills Sickan jag och Fanta tog oss en promenad på den nyslagna åker utanför oss Härligt i solen att bara storsa och gotta sig. Hundarna lekte och hade kul.

Jag har också varit till jobbet och hälsat på gullungarna där, på måndag börjar ju allvaret igen.  

/Eva

Av Eva - 14 september 2009 20:13

Rynkar på näsan Tungan uteNu är det inte kul Hade räknat med att denna vecka kunna ägnat mig åt hundträning istället så är jag fastlåst i soffan Bläääää....

Ska egentligen inte gnälla det finns dom som har det mycket mycket värre men lite synd om mig är det Skäms

/Eva

Av Eva - 13 september 2009 21:36

Skrattande Super grattis Robin med Milla som idag vann lkl sök med 554p med 9,5-10 på söket HURRA!!!

Super Grattis till Emma med Daphne som kom 2:a och också dom blev uppflyttade !!!

Och Lisa med Brio nästa gång tar han rullen och skäller inte på sista figgenFlört Super grattis till platsliggningen!!!

 


  Robin och BJ Camilla av Nangijala

Av Eva - 12 september 2009 22:45

Skrattande Hurra vad dom är bra. Idag hade dom visserligen bakspår och 3 föremål på uppletande men en 267 lydnad så cert idag igen Grattis Gubben och Lia 573p cert och vinst.

Nu måste vi alltså leta utställningsdomare.


Det blir inget tävlande för Sickan och mig Jag törs inte riskera några stygn i magen för en tävling Skäms Det kommer fler förhoppningsvis.


God natt/Eva

Av Eva - 8 september 2009 13:19

I går tränade vi lydnad och sök igen. Duktig kille idiotisk matteTungan ute Nu är jag sämre igen ska inte gå i skogen än Hur dum får man vara, men jag ville ju så gärna tävla i helgen. Men det är bara att leta nya söktävlingar. För denna helg blir det inget av med tävlande (tror jag i alla fallCool)

Stort tack återigen till Jill, Emma, Petri och Ida för att ni ställer upp!

/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards