Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Nu har vi bestämt oss

Av Eva - 27 september 2009 21:36

Idag har vi varit i Enköping och tittat på skyddstävlingar och så har vi träffat Lena och Rune och deras goa mallar Atte och Fix. Alltid lika trevligt att träffa dom, ja både hundarna och förarna :-)

Vi tog då belutet att :

  

Här är han Lias blivande make Skrattande

Atle ett härligt krutpaket. Atle är tillgänglig och social enormt arbetsvillig. Kort sagt en härlig hund. Vi har älskat denna hund sen vi träffade honom första gången på ett SM, som liten valp. Sen har vi sett honom vid några tillfällen till och varit lika förälskade hela tiden. För att inte prata om hur nöjd hans ägare Lena Hjert är med honom hon fullkomligt strålar när hon pratar om sin Atte, inte gör det saken sämre att han vid endast 3 års ålder tävlar i hkl sök elit spår och skydds 2 cert och dessutom med 99% säkerhet är kvalad till Sm skydd 2010 med 711 i snitt.

Ses/Eva

 
 
Ingen bild

Ann-Sofie

28 september 2009 10:43

Bara av bilderna så förstår jag varför ni älskar den hunden! Han har ett uttryck som då får mitt hjärta att slå dubbelslag! Så kanonroligt!!!

 
Ingen bild

Jill

28 september 2009 14:26

Atte var verkligen kanon härlig. Svårt att inte bli förtjust i honom direkt, han hade det där lilla extra som man inte ser så ofta. Såg tokrolig ut att träna. Det blev ju inte direkt sämre av att han tydligen var allmännt snäll mot allt och alla och lugn och behaglig inomhus. Bra val :)

 
Ingen bild

Mia

1 oktober 2009 21:33

Hej hopp! Vilken kille, o den tjejen, spännande. Han ser verkligen mysig ut o Lia vet vi ju hur mysig hon är . Det blir så bra. Mia

 
ylva

ylva

6 oktober 2009 07:13

Kommer bli en kanonkull!

http://www.123minsida.se/Farahdiba

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 31 december 2017 23:27

Årets sista minuter sitter jag och bloggar för fösta gången på två år :) Istället för att ha fest med våra goa vänner så sitter vi här Tomas och jag.   Men vi har käkat och druckit gott så det är inge synd om oss trots flunsan :) Planer för 2018 ...

Av Eva - 21 januari 2015 21:25

Jaha så lite händer i mitt liv just nu, när jag sitter här med armen i bandage, att ett kidnappat facebookkonto får mig irriterad :) Men skrutt samma, jag har en ny facebooksida nu, så den gamla får väl fara och flyga då :) Lite irriterande bara ...

Av Eva - 17 januari 2015 21:44

3/1-15 Bella och jag tävlar för ovanlighetens skull i lydnad. Kl II 179p och plac 1 inte illa Det bästa var ändå känslan på planen, vi var i samma bubbla, min Bella och jag och så roligt vi hade :) Nedan några kort som Jessica Johansson knäppt. V...

Av Eva - 9 november 2014 19:52

Frisbee har idag blivit uppflyttad till hkl rapport med 9,2 i snitt på lydnaden och fullt på rapporten 0 på budföringen. Bara Tierpare kvar efter rapporten. Elit vann Maria med bästa Storlus Blixtra, hkl vann Johnny med Ullhedens Yxi (uppflyttad) o...

Av Eva - 9 november 2014 19:28


Hummelns Förträffliga Felix har fått gå till hundhimlen pga OCD i flera leder Livet är bra orättvist ibland. Denna fina underbara tervpojke finns inte bland oss längre. Vi känner och sörjer med matte Eva och husse Håkan :'(     ...

Ovido - Quiz & Flashcards