Alla inlägg den 6 september 2009

Av Eva - 6 september 2009 22:26

Tusen Tusen Tack, Jill och Mia, för att ni ställde upp och figgade för Robin och mig, ni är för goa!!

Millan går som en klocka det är lite orättvist för hon har tränat ett halvår vi andra har tränat 1½ år.

Sickan hittar på nya överraskningar varje gång nu, denna gång kunde han inte ta fastrullen på första två figgarna hå hå jaja men sen så gjorde han det bra mycket bra. Idag var påvisen klockrena för figgarna lekte och kastade kongen åt honom och då är tom främmande figgar kul.

Mia och Bosco spårade och det gick bra. Stackars Jills Zorro är fortfarande sjuk så han fick sig bara en promenad i skogen idag.

På kvällningen lovade jag att komma och filma på Tomas kurs. Då passade jag  på att lägga Sickan på platsliggning. För andra gången i sitt liv så sätter han sig precis när jag går ifrån honom, han är inte oroligt utan mest påhittig och testar om han kan få min uppmärksamhet genom att sätta sig upp och det får han ju den rackarn. Nästa gång ska Tomas få lägga honom igen och jag fortsätter ha rygggen mot honom. Men nu ska det ju inte bli någon nästa gång med sittande bakom mattes rygg så de så ;-)

Resten av det vi tränade gick bra, litet litet genombrott på krypet, han kröp bredvid mig 4 steg mycket höljutt och kanske inte den bästa tekniken men i allafall. Känns som vi är lite på G  ;o)

 Backande på inkallningen har jag testat några gånger till nu och det fungerar än... Apporteringen var klockren KUL

I stort sett en bra hundtränardag trots att jag är lite staplig och "klen" fortfarande.

God natt/Eva


Ovido - Quiz & Flashcards