Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Eva - 23 oktober 2011 14:33

Idag åkte vi till Östervåla för lite rapportträning. Det var Lena/Lisa och Banjo, Helena/Mats och Isidor och så vi med Bella.

Grundsträcka ca 500m två förlängningar om ca 200m.

Bella fick gå först första skicket. Hon springer återigen ut ca 100m och funderar och beslutar sig för att vända tillbaks till mig. Men det satte jag stopp för med ett Nej och handtecken och kommandot Husse! Och då vände hon och sprang ner till husse. Det var en liten chansning från min sida men jag tänkte att hon inte skulle få komma tillbaks till mig en gång till, för hon bildar så lätt kedjor min lilla vovve.


Andra skicket hade vi gjort en 90 graders böj på förlängningen, alltid spännande att se hur hundarna löser sådant.

 Banjo kommer först springer ca 10 m förbi vinkeln tar spåret och kommer rätt. Isidor kommer som andra hund han springer lite längre förbi i vinkeln men inte långt ca 20m tar spåret och kommer rätt han också. Sist så är det Bellas tur hon kommer med en väldig fart på förlängningen springer rakt fram förbi vinkeln ca 40m och tvärvänder tillbaks mot sträckan tar vinkeln och kommer rätt. Duktiga hundar vi har!  

Resten av skicken skötte dom klockrent alla tre.

När vi tränat färdigt så grillade Jimmy korv och bjöd på. Så gott Tack för det Jimmy och tack för bra träning, kamrater:))

//Eva


Ovido - Quiz & Flashcards