Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Eva - 24 oktober 2011 18:29

Idag har Natta och jag spårat med våra hundar. Jag lade varsitt spår åt Mammut och Bella. Mammut fick ca 500m med 3 skogspinnar och två matpåsar. Han spårar så bra lille Mammut och inte blir han trött heller. DUktig kille.

     

Bellas spår var också ca 500m också hon fick skogspinnar på spåret och två godisburkar. Hade lagt spårstarten så att hon skulle få spåret i motvind. Och det fick hon klockrent ut ca 20 m nosar av och bestämmer håll allt på 20 s sen bar det iväg ut i skogen. Hon spårade så bra och var så noga med pinnarna. De sista 50 metrarna blev hon trött och då frågar hon mig lite. Måste gå spår där jag inte kan hjälpa henne nu så att hon inte blir van med att jag kan hjälpa till.

Duktiga flicka min Bella kul att hon tänt till så op spåret nu.

//Eva


Ovido - Quiz & Flashcards