Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Eva - 8 januari 2010 15:49

Här en bild på mitt nya objektiv En riktig baddare Tungt man behöver nog stativ för att göra det riktig rättvisa. Men oj vilka bilder man får när man lyckas stå stilla  

Tamron AF 70-200/2.8 Di IF Macro
   

/Eva

Av Eva - 8 januari 2010 12:05

Den här gången tog jag bara godis med mig och se då går det jätte bra att träna med herr Sickan. Idag var han helt enkelt Strålande Sickan igen!

En timme i solskenet, vi tränade krypet i position, ett steg och stilla, ställande på inkallningen har gjort två kedjor sitt kvar-hit-stå och stå-hit-ingång (fast baklängeskedjat då förståss    Ska nog testa att kedja ihop hela kedjan i morgon. Han kan hela kedjan med leksak bakom men nu ska vi klara det med godiset hos matte och det är tydligen en enorm skillnad för Sickan.

Skall och tyst på kommando (inget frivilligt skällande här inte, annat än i skogen)

Framåtsändandet gallopp och saktagåendet var för sig. Han har svårt för att lämna mig i galopp utan gruppen ..... jag lade till slut ut en godisbit för att få honom att förstå (ingen musmatta med mig tyvärr)

Något som vi fått lite problem med är att Sickan tror att han ska ställa sig upp när jag lämnar honom, ca 1 av 3 inkallningar så står han när jag vänder mig om ????

Något som jag inte tränat på mitt härliga långa jullov är platsliggning, av förståeliga skäl, så det ska vi ta tag i igen. Nu har det ju inte varit något problam men ska tränas ändå.

Ha det gott alla/Eva


Ovido - Quiz & Flashcards