Alla inlägg under februari 2010

Av Eva - 25 februari 2010 19:03

 Suck  Lia vill inte veta av Atte. Inte beror det på bristande intresse från Attes sida. Han uppvaktar och uppvaktar men hon mjuknar inte. Så nu ger vi upp shit shit shit.


Har pratat med Robin och vi får låna Milla. Så nu ser vi fram emot en kull på henne istället. Hon är en fantastisk hund men logistiken blir lite besvärligare med en hund som inte bor hos oss. Men bekymmer är ju till för att övervinnas så det ordnar sig nog.

Hon ska i god tid få lära känna Atte pojken!

Ha det gott

Deppig Eva

Av Eva - 21 februari 2010 17:12

15 dygnet och ingen parning. Stackars Atte pojken får inte ens titta på henne, inte heller Andros här hemma har något för sitt svassande. Däremot Sickan som överhuvudtaget inte bryr sig i henne. Honom uppvaktar hon med jämna mellanrum Hm ......  

Vi får prova igen de närmaste dygnen tillslut ska han väl finna nåd i madamens ögon Atte mannen.

Men det var jätte kul att träffa Lena och Rune igen i allafall   

/Eva  


Av Eva - 18 februari 2010 07:57

Eftersom vi bytt bredbandsleverantör så gäller inte hummelns@telia.com   längre.


eva@hummelns.se eller tomas@ethund.se dessa mailadresser är det som gäller numera
Kram Eva

Av Eva - 14 februari 2010 13:56

-10 grader den 14 de februari Solen värmer och man får nästan vårkänslor. Lia har vår känslor så det förslår ;0)

  

Av Eva - 8 februari 2010 21:30

Igår kväll så körde Lia igång sitt löp. Så nu blir det spännande tider       

Av Eva - 6 februari 2010 15:32

Idag har hundarna fått sig en tur på skidor ca 1,5 mil. Båda drar så duktigt bredvid varandra   Andros och jag stod vid målsnöret och ordnade fart och kaos     

Av Eva - 5 februari 2010 19:53

Äntligen har Sickan och jag tränat lite lydnad.

Vi började med inkallningarna med ställande, hyfsat hela kejdjan.

Fria följet utan ljud nästan ok Framförgåendet hyfsat, nedläggande bra, krypet ett steg, tre steg, ett steg och tyst bra, Så i stort sett så är jag nöjd med pojkens och min prestation idag.

  

Av Eva - 2 februari 2010 16:58

Två gånger på en vinter!

Idag åkte Tomas och Lia med mig och SIckan ut på en liten tur på skidorna, vi åkte ca 4km. Lia är så duktig håller ett jämt drag på fniss fniss 100kg mannen i mitt liv.

SIckan drog mig i 3,5 km sista ½ km fick jag använda både benen och armarna för då tyckte han att lite får du allt jobba du också   .

/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards