Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Eva - 21 februari 2009 17:35

Compis 

Idag har Sickan och jag tränat sök.

Resten av familjen var till Uppsala på ridtävlingar. Det var första gången Nicole tävlade "sin" nya häst Compis, på bortaplan. Det gick hyfsat bra, hon blev inte avkastad men fick två förargliga stopp ett i var klass. Nicole är nöjd och det är huvudsaken.

Tomas hade Lia med sig till tävlingarna och hade passat på att lägga ett spår åt Lia. Hon skötte sig som vanligt mycket bra


Söket för Herr Sickanoch mig gick mycket bra. Nu måste jag ta en funderare på hur vi ska utveckla detta. Han går rakt ut, vet vad han ska göra, måste börja följa med på påvisen men det får vänta tills det blir barmark........

Det var lite varierande resultat på hundarna idag. Daphne var riktigt på G och busade lite, Zorro den stackarn fick snöklumppar mellan trampdynorna så han blödde. Brio skötte sig bra, Lisa har lagt om från skall till rulle så idag blev det bara hitta övningar för den killen.

Efter söket så körde vi uppletande på åkern. Vi vallade bara en lite korridor ca 25m bred för det var ju en halv meter snö ute på åkern ......

Hundarna skötte också detta förträffligt. Daphne busade med Emma och vi andra skrattade gott åt tokigheterna (hon brukar annars vara helt exemplarisk) så hon lär nog testa detta igen ;-)


Kolla blicken på Daphne


Legato är vacker och duktig i snön


Lisa skickar Brio som är i en klass för sig när det gäller energi!


Zorro och Jill tränade uppletande på vägen

När jag kom hem så gick jag ut med Andros och Fanta. Andros var på riktigt bushumör (när tänker han bli gammal då?)Så jag hämtade kameran igen.

 Andros vill leka med Sickan

 Sickan är inte sen att svara på inviten

/Tack och hej Eva





Ovido - Quiz & Flashcards