Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Eva - 2 februari 2009 21:04

Tomas den ängeln har sett till att Sickan fått spåra två gånger till.

Sickan har skött sig alldeles utmärkt båda gångerna. Min duktiga kille. Andra spåret dom gick så fick han sidopåsläpp som han fixade galant, övergång på stor väg, som han också fixade utan några som helst problem han bara tuffar på. Strålande Sickan!

Givetvis har Lia också spårat två gånger till och vad annat att vänta än att hon gjorde det jätte bra! Också hon fick sidopåsläpp andra spåret och hade gort det klock rent Duktiga hundar.


I kväll var vi till besiktningens parkering och tränade lydnad tillsammans med andra klubbkompisar.

Sickan skötte sig väldigt bra så länge det var många hundar ute och jobbade samtidigt men på slutet var det bara jag och Lisa och då ville han hålla reda på var Brio var.

Men jag är glatt överraskad över att han faktiskt kunde hålla fokus på mig, trots ströning, större delen av tiden. Vi har ju inte tränat lydnad med andra på hela vintern. Men visst är han nyfiken killen min, på vad som händer där borta och pausar vi, så vete tusan om inte det är "grönare gräs" där borta :-)

Men vi jobbar på det

/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards