Alla inlägg under december 2008

Av Eva - 29 december 2008 19:18

Sickan hade spårat bra, upptaget hade varit riktigt bra.

Lia hade spårat bra och gjort sitt upptag bra också. Banjo hade varit bäst idag, trots att han är en schäfer;-) Tomas hade tokat till Brios spår så han hade lite svårt innan han kom iväg men sen så hade han varit väldigt noggrann. Uppletandet hade varit svårt för både Lia, Sickan och Brio. Banjo fixade det galant. Till de andra hundarnas försvar ska sägas att dom inte gav upp utan det var svårt helt enkelt.

/God natt Eva

Av Eva - 29 december 2008 11:29

Tomas Lia och Sickan spårade igår igen och det gick jätte bra för alla inblandade! Tack Tomas för att du orkar med min odåga!


Idag har Mia varit och hälsat på och vi ska båda gå klickerutbildningen i vår KUL!!!


Tomas har åkt iväg till Våla för att spåra med Lena och Lisa.Sickan fick följa med idag igen. Hoppas han sköter sig:-)

 Jag är fortfarande förkyld.................

/Eva






Av Eva - 27 december 2008 19:49

Jag är förkyld Har så varit sen dagen innan Julafton. Typiskt 14 dagar ledigt och då minst 7 dagar sjuk gny och gnäll....

Sickan har iallfall fått jobba lite i går fick han gå ett spår och i dag också med Tomas i linan. Igår hade han varit lite yvig men idag hade han skött sig alldelse utmärkt min kille. Naturligtvis så spårade Lia så mycket bättre för hon är ju en malle;-) allt enligt Tomas.

Till nyår ska jag i allfall vara på benen så det så och sen ska här tränas hund.

Till våren ska jag gå ytterligare en klickertränarutbildning Ska bli jätte kul!

ses/Eva

Av Eva - 21 december 2008 15:38

Esther, Benny, Udda och Sickan har fått träna sök idag.

Alla hundarna var jätte duktiga, jag lyckades köra slut på sickan, 8 skick sen kunde han inte tänka längre ?!

Stackars liten matte kör hårt.

Några kort på hundarna dock ej iarbete för många skuggor i skogen


Udda


Sickan


Benny


Esther


Av Eva - 20 december 2008 22:29

Tro det eller ej men Tomas och jag har spårat med våra hundar idag!

Sickan har inte spårat sen den 13 september? 3 månaders uppehåll gör susen på noggrannheten. Idag gick han som en dammsugare i backen, Tomas hade gjort flera svårigheter som han fick klura på ordentligt men han ger sig inte förrän han rett ut det. En gång gick han tillbaks i spåret och tog om tre gånger innan han tog sig vidare :-)

Lia spårade också jätte bra idag inte heller hon har fått spåra på länge, stackars våra hundar. Hennes spår gick först i skogen och upptaget var klockrent sen fortsatte det ute på en åker i halvstorm, det var mycket knivigare men hon fixade det bra och tog sig till slutet. Duktig flicka.

Till sist saxat från tidningen, en ovanligt talför bil? :

God Natt/Eva

Av Eva - 19 december 2008 16:39

Inte riktigt klart än men på begäran från er som bor i Långtbortistan och inte kan komma och titta själva


Av Eva - 15 december 2008 19:10

I kväll åkte Tomas och jag ner till Bilbesiktningen för att träna lite. Det var länge sen jag gjort något seriöst försök till träning.

Vi var lite ringrostiga och inte riktigt i samma "bubbla" vid starten för han ville ju så gärna kolla vilka som varit där innan oss;-)

Men med mycket lek med älsklingsbollen och goda köttbullar så var vi tillbaks i gammal god form/nåja någonsorts form iallafall ;-)

Vi tränade fjärren sitt och ligg går alldelse utmärkt men vid ställande så vill han backa lite ......

Fria följet var ljudligt idag :-( Men resten gick bra bl a framförgåendet och platsliggningen!!!

Lite kul att träna igen

/Hejs svejs Eva

Av Eva - 14 december 2008 18:25

 

Idag blev jag så inspirerad av de duktiga förarna och valparna på valpkursen så jag fick lust att träna lite lydnad med Sickan.

Vi tränade baklängeskjedning av fria följet;-) och så stanna på inkallning + ingångar vid apportering av träapporten och så framförgåendet.
Det gick hyfsat med tanke på så länge sen det var vi tränat.

Nu har jag snart semester i 14 dagar Härligt!

/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards