Alla inlägg den 5 april 2010

Av Eva - 5 april 2010 16:48

Idag har vi tränat lite lydnad igen. Denna gång hade vi stämt träff med Mia och Bosco. Vilket fritt följ dom fått till under vintern!

Vi koncentrerade oss på framåtsändandet. Sickan får ta riktning mot bollen, framåt stå gå, blir kommandona. Många kommandon att jobba bort men det fungerade jätte bra. SÅ nu ska vi nöta på så.

Mia och Bosco har i stort sett ett naturligt framåtsändande. Gallopp ut och sen ner i trav duktig kille.

Jag tränade också lite kryp, ett steg, stilla, ett steg stilla med massor av belöning i form av godis, under kontrollerade former.

Mia kommenderade så jag fick träna lite fritt följ med prat, jag baklänges kjedjade detta. I stort sett tyst Sickan. Mia kom på att han svarade mig, så fort jag sa Sickan så pep han till. När jag struntade i det och bara försökte vara tydlig då gick det bra.

Ovido - Quiz & Flashcards