Alla inlägg under januari 2009

Av Eva - 8 januari 2009 18:57

Jaha då är vardagen här igen. På jobbet är det fullt ös .....

Men idag slutade jag tidigt (började tidigt också) och fick chansen att träna lydnad med Sickan i dagsljus. Det gick jätte bra. Allt fungerade .... t o m krypet. Apporteringarna fungerade också med bollen som avståndsbelöning så.... ;-) Tomas och lia tränade också lydnad och uppletande idag och det gick bra.

/Eva

Av Eva - 7 januari 2009 21:45

Kallt brrr...

Men i kväll har Lisa Tomas och jag tränat lite lydnad med våra hundar upp på klubben. Tomas fick rensa avloppet..... Lisa städa toan fast det gick inte för vattnet hade fryst(?) Jag dammsög bort råttskit i köket, torkade ur under sidkbänken ...

Men vi hann träna lite lydnad också.

Lia gick kanon inkallningen med ställande och läggande var nog 10 mässig.... Om jag har specialen i stort sett gratis med Sickan så är det inte samma sak i lydnadsprogrammet. Han vill, men har helt enkelt inte tid och ork att koncentrera sig. Små korta pass sen måste han få springa lite ....

Lisas och Brios träning fungerade också bra.

Nu är det läggdags öppnar på jobbet imorgon

God natt Eva

Av Eva - 6 januari 2009 18:00

SÖK Emma/Daphne, Jill/Zorro, Ida/Nova,Petri/Legato, Robin/Milla och så jag och SIckan.

Alla hundarna skötte sig förträffligt idag. Sickan är lite rolig, för för honom är det tyvärr ;-) inte figgarna som är roligast utan att få SPRINGA. Han älskar verkligen att få springa ut till figgarna eller in till mig SKit samma bara han får springa. Ska nog lägga lite mera krut på själva sökarbetet ett tag framåt.

Jag vill så gärrna starta honom i rapporten tror att det skulle passa herrn alldeles utmärkt.

Tomas och Lia spårade och nu har hon bråttom den lilla flickan, tvärsäker på upptaget och plockade alla pinnarna :-)

Vi hann också med att köra ett uppletande. Också här var hundarna duktiga men det märks att det är svårare att lokalisera föremålen i snö och kyla än annars.

I morgon är det jobba igen nog hade jag kunna tänkt mig 14 dagar ledigt till men..... Det är skönt att komma in i vardagens lunk igen också ...

God natt /Eva

Av Eva - 1 januari 2009 21:59

Igår fick Sickan spåra igen också denna gång med husse. Han hade skött sig alldeles förträffligt.

När Tomas lade spåren åt Lia och SIckan så gick han ner sig i ett kärr ända till ljumskarna och trodde inte han skulle ta sig upp därifrån, naturligtvis så hade han inte mobilen med sig ut. Undrar hur länge det skulle gått innan jag saknat min älskade gubbe? Tur att han tog sig därifrån och hem. Lite knäpp, som han är, så fick Lia gå det spåret i allafall med motiveringen

" hon går nog runt" ?! Hur som haver så klarade dom sig bra, Lia hade haft problem att komma vidare i spåret där Tomas hade kämpat för att ta sig upp men till slut rett ut det och gått vidare.Duktig flicka.

Idag har jag och jyckarna tränat uppletande Några bilder på Sickan i aktion nedan



Gott Nytt År alla

/Eva

Ovido - Quiz & Flashcards