Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Eva - 20 juni 2011 12:53

 Tro det eller ej Men Sickan Bella och jag har tränat lydnad!

Så duktiga hundar jag har. Med Sickan kör jag ett koncept som innebär skäll så mycket du bara orkar efter avslappning och så en massa godis.

Hittills har det fungerat bra. Det ända ljud jag får är i gripandet på apporten och så i stegförflyttningar men det skiter jag i när allt annat går bra (läs tyst).

Bella kör jag korta roliga pass med godis och kamp som belöning.

Hon har äntligen hittat en hyfsad position i fria följet ;) Hon och hon får väl säga, vi.

Apporterar träapporten som en gudinna :) Just nu?!

Krypet tränar jag en gång med både Sickan och Bella. För en gång går bra, andra försöket kommer det ljud på Sickan och Bella går upp;) Och det är väl finemang för det är ju första försöket som gäller på tävling, eller hur?  

Gäller bara att planera rätt, så att vi kommer framåt i träningen, på ett försök varje gång och det är ju en utmaning i sig. 

Tror jag ska beställa egna tjänstetecken åt mina hundar nu, Truxelis Brodyrtrolleri ska kontaktas.

Ha det gott/Eva





 
Ovido - Quiz & Flashcards