Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Söket

Av Eva - 1 november 2009 19:25

Jaha då har vi haft SÖK premiär och jag kan informera om att jag inte lyckades lära Stackars Sickan skallmarkering på 14dagar Skäms

Han skötte platsliggningen kanon 10, budföring 8,75, lydnaden ömsom vin ömsom vatten men glad het och tokig. Apporteringen var rena katastrofen, men kul hade han. Apportera som jag tycker är hans parad gren men nej då, fullt vrål, rakt på apporten sparkar på den, tar den i ena kulan och leker med den i full gallopp förbi mig, jag bara stirrar och kommer mig inte för att göra annat än skratta men finner mig, så att jag räddar betyget genom att stå stilla och kommendera in honom. Hå hå ja ja Hoppet ska vi inte prata om men vi räddade betyg där också.
Nedläggande var kanon förutom att han missade starten med ett steg betyg 10-8, inkallningen 10, framförgåendet bra förutom att han vänder sig mot mig på ställandet betyg 7,5.

Jaha så var det söket då. Vi hade startnummer 2, så nervöst det var att vänta. Men så var det vår tur och Sickan var klart med på noterna flöt som en Gud i skogen, hittade alla tre figgarna men markerade inte någon, eller rättare sagt han markerade så gott han kunde genom att komma tillbaks till mig och hämta mig för påvis gång efter gång efter gång Jag ville skjuta mig själv stackars hund. Men han var så duktig och när jag förstod att han inte skulle skälla trots att jag skickade om honom så började vi söka av rutan lite mer systematiskt och mycke riktigt han visade alla figgarna men inga skall hördes i skogenTungan ute, jag tyckte så synd om mon pojke som gjorde allt så rätt enligt vad jag har lärt honom hittills sen att den här satans matten inte satte på rullen det kunde ju inte han rå för...... Förlåt Sickan matte är korkad.


Lisa och Brio klarade sig strålande 8,5 på söket och en andra placering med uppflyttning Grattis till er båda bra jobbat!

  
Lyser det bus i dom ögonen?

/Eva

 
 
Ingen bild

Lisa

1 november 2009 19:46

Bra jobbat Sickan. Du vet vad man ska göra. Inte lätt när din matte inte förstår det:-)
Nu vet du iaf att han inte mattas även om han inte får någon belöning. Tomslag på tomsalg. Markeringarna tar vi tag i när du klickerkursat klart. Jag har slagit vad med Tomas att jag ska få ordning på er så nu är det bara att ligga i.

 
Maud i Ockelbo

Maud i Ockelbo

1 november 2009 21:53

Haha..Låter som en liten brun buse i min ägo...Han gillar ju också att visa upp sig.....Hade varit kul att se Sickan in action... Sen säger jag bara ,,,klantigt med söket ;-) Klart det inte går att fixa skallmarkering såååå fort...Du hade ju kunnat satt på rullen ist...Men med alla dessa skicken så finns det mkt i vovven..kanonhund då....Bättre lycka nästa gång brukar det ju heta och med dina kunskaper så fixar du det lätt som en plätt... Ses i mon
Maud med ett gäng vovvar

http://www.123minsida.se/midimysMirax

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 31 december 2017 23:27

Årets sista minuter sitter jag och bloggar för fösta gången på två år :) Istället för att ha fest med våra goa vänner så sitter vi här Tomas och jag.   Men vi har käkat och druckit gott så det är inge synd om oss trots flunsan :) Planer för 2018 ...

Av Eva - 21 januari 2015 21:25

Jaha så lite händer i mitt liv just nu, när jag sitter här med armen i bandage, att ett kidnappat facebookkonto får mig irriterad :) Men skrutt samma, jag har en ny facebooksida nu, så den gamla får väl fara och flyga då :) Lite irriterande bara ...

Av Eva - 17 januari 2015 21:44

3/1-15 Bella och jag tävlar för ovanlighetens skull i lydnad. Kl II 179p och plac 1 inte illa Det bästa var ändå känslan på planen, vi var i samma bubbla, min Bella och jag och så roligt vi hade :) Nedan några kort som Jessica Johansson knäppt. V...

Av Eva - 9 november 2014 19:52

Frisbee har idag blivit uppflyttad till hkl rapport med 9,2 i snitt på lydnaden och fullt på rapporten 0 på budföringen. Bara Tierpare kvar efter rapporten. Elit vann Maria med bästa Storlus Blixtra, hkl vann Johnny med Ullhedens Yxi (uppflyttad) o...

Av Eva - 9 november 2014 19:28


Hummelns Förträffliga Felix har fått gå till hundhimlen pga OCD i flera leder Livet är bra orättvist ibland. Denna fina underbara tervpojke finns inte bland oss längre. Vi känner och sörjer med matte Eva och husse Håkan :'(     ...

Ovido - Quiz & Flashcards