Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

spårnummer 39 uppletande och lydnad

Av Eva - 7 maj 2008 19:51

Idag på fm var husse ute med Lia och SIckan och tränade spår och uppletande.

Sickan hade spårat kanon! Det var ett ganska långt spår och han fixade alla svårigheter som Lisa gjort. Han hade också skött uppletandet med den äran. Om Lias och Brios spår och uppletande får jag veta mer när vi träffas husse och jag någongång ;-)

Nu på kvällen så åkte Sickan och jag till Tierp och tränade lydnad med lite störning av folk och fä.

Han var jätte duktig ikväll inget pip och gnäll, ganska laddad och lite svårt med sitta still övningarna. Vi började träna på framförgåendet slog mig att om vi någongång tänker debutera så ingår det momentet också ;-)!
Hur som haver, där stod en elverketpinne så fint placerad på gräsmattan så det fick bli vår target och så tränade vi mot den. Kuxet med Sickan är att han vill att allt ska gå fort och går det inte fort så blir det lätt lite tråkigt och framförgåendet ska ju gå sakta hå hå ja ja ännu en nöt att knäcka.

Men med lite övning så kommer han underfund med detta också. Vi körde lite kryp på targetsticka det gick riktigt bra nu måste jag snart få någon som tittar för rumpan är lite hög tror jag. Men vi jobbar vidare på det också. Det är kul att träna en arbetsvillig hund.

Nu ska jag packa husvagnen för sen bär det iväg till Hällefors för lite rapportträning med schäfrar och någon malle.

Ha det gott

/Eva

ps nu har jag fått veta att Lia spårade KANON upptaget super och så iväg över den ena svårigheten efter den andra. Den tiken gillar när det är klurigt (ivåra ögon klurigt i alla fall) torka och snirkligt ska det va då trivs hon.

Brio spårade också han kanon och till Lisas stora lettnad så var han riktigt skaplig att gå efter. Jag beundrar Lisa vilken tjej!


 
 
Carina

Carina

12 maj 2008 11:56

Hej hej...
vill bara säga hej!
Vi kommer till Tierp och tränar nåt här framöver snart igen.
Tjing!
Carina

http://wwww.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 31 december 2017 23:27

Årets sista minuter sitter jag och bloggar för fösta gången på två år :) Istället för att ha fest med våra goa vänner så sitter vi här Tomas och jag.   Men vi har käkat och druckit gott så det är inge synd om oss trots flunsan :) Planer för 2018 ...

Av Eva - 21 januari 2015 21:25

Jaha så lite händer i mitt liv just nu, när jag sitter här med armen i bandage, att ett kidnappat facebookkonto får mig irriterad :) Men skrutt samma, jag har en ny facebooksida nu, så den gamla får väl fara och flyga då :) Lite irriterande bara ...

Av Eva - 17 januari 2015 21:44

3/1-15 Bella och jag tävlar för ovanlighetens skull i lydnad. Kl II 179p och plac 1 inte illa Det bästa var ändå känslan på planen, vi var i samma bubbla, min Bella och jag och så roligt vi hade :) Nedan några kort som Jessica Johansson knäppt. V...

Av Eva - 9 november 2014 19:52

Frisbee har idag blivit uppflyttad till hkl rapport med 9,2 i snitt på lydnaden och fullt på rapporten 0 på budföringen. Bara Tierpare kvar efter rapporten. Elit vann Maria med bästa Storlus Blixtra, hkl vann Johnny med Ullhedens Yxi (uppflyttad) o...

Av Eva - 9 november 2014 19:28


Hummelns Förträffliga Felix har fått gå till hundhimlen pga OCD i flera leder Livet är bra orättvist ibland. Denna fina underbara tervpojke finns inte bland oss längre. Vi känner och sörjer med matte Eva och husse Håkan :'(     ...

Ovido - Quiz & Flashcards