Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Eva - 6 augusti 2010 19:32

I går lade jag det första lilla spåret till Bellá. Ca 75 m med två bollar en halvvägs och en på slutet, spåret fick ligga ca 1½h innan Nicole gick det med Bellá.

Först så lufsade hon väl mest omkring, men rätt som det var så blev hon väldigt målmedveten och följde spåret så bra, första bollen gick hon bara rakt över men andra tog hon med sig i farten så att säga. Duktig liten tjej  

I onsdagskväll tränade vi sök Sickan och jag. Han var så duktig men försökte testa lite om det skulle gå snabbare att bara ta rullen direkt och komma till mig men se det gick jag inte på utan jag bara matade ut honom tills han hittade figgen och fick göra en riktig markering. Han blir lite osäker vid tomslag så det ska vi träna lite extra på nästa gång och så lösrullar förstås.

Måste säga att han är så duktig min kille med den lilla träning han får ;o)

Inte lätt för mammas bebis när det kommit en lillasyster i familjen. Den som säger att hundar inte kan vara avundsjuka har inte träffat Lia, Sickan och Bella :o) Alla tre vill vara längst fram hos matte och husse. Tur att dom är så snälla så det går bra ändå.

Det är härligt att se dom leka ute på gräsmattan Runt runt runt runt går det med en jäkla fart ....  /Eva

Skapa flashcards